Domestique
Aktiv medlem
[ot] Våga visa dina naturbilder! ;-)
På fjälltur i söndags.
Det tar bara en timma för mig att köra, så när jag såg att det skulle vara klart och hög norrskensaktivitet så packade jag för en natt och drog dit! Det tog två timmar att gå upp på kalfjället, men det var det värt! :)Men fy fan!!! Inte lite avis. Vilken grej (utflykt/foto/allt).
Grymt inspirerande. Det får jag ta och göra nångång. Tack för bilder.
Vad gjorde du där? Semester? Var du där bara för detta?
jaså, du bor nära. Sån lyx! :)Det tar bara en timma för mig att köra, så när jag såg att det skulle vara klart och hög norrskensaktivitet så packade jag för en natt och drog dit! Det tog två timmar att gå upp på kalfjället, men det var det värt! :)
Är det lång slutar tid eller har du putsar bilderna i datorn för att få fram färgerna så bra? Sjukt snyggt oavsett!Igår såg förhållandena för norrsken fina ut: hög aktivitet och klart väder, så jag packade för en natt ute och slog upp tältet på kalfjället några km från Kvikkjokk och vid 22.30 tiden small det till.
Visa bilaga 449572
Visa bilaga 449573
Visa bilaga 449575
Jag har fotat med 10 sek slutartid och iso 1600. Nikon D810 och Irix 15 mm f/2.4 glugg @2.4. Med blotta ögat så lyser inte lampan i tältet upp så mycket, men kamerans känsliga sensor förstärker det ju. Jag har annars inte petat direkt något med färgerna mer än fixa kontraster, hög/lågdagrar och sånt.Är det lång slutar tid eller har du putsar bilderna i datorn för att få fram färgerna så bra? Sjukt snyggt oavsett!
Kul!Jag har fotat med 10 sek slutartid och iso 1600. Nikon D810 och Irix 15 mm f/2.4 glugg @2.4. Med blotta ögat så lyser inte lampan i tältet upp så mycket, men kamerans känsliga sensor förstärker det ju. Jag har annars inte petat direkt något med färgerna mer än fixa kontraster, hög/lågdagrar och sånt.
Nu hörde Hilleberg av sig och var intresserade.![]()
Påminner mig om dessa höstbilder från förra året. Också tagna med iPhone.Första advent 2018.
Vatten på isen, grådisigt och helt stilla.