En sak är "alltid" en "dyrare" kamera bättre på. Autofokusen. En billig kamera har ganska risig AF. Nuförtiden är den ok i bra ljus. Men när det börjar bli lite mörkt då är det en jäkla skillnad. Sen måste man se till att AFn har ett bra AF ljus. Att använda blixten för att fokusera är bara så jäkla fel. Tyvärr gör min oly 420 det. Man kan inte få allt. Den har också risig af i dåligt ljus.
Prestanadan av en proffsmodell och vädertätad i storleken av en oly 420. Sen fina fasta gluggar. En 10/2.0 en 25 2.0 och en 100 2.0. Alla små vägandes säg 300 gram, till samma priser som instegsoptik.
Drömma går ju. Fysiskt omöjligt tyvärr.
OM ni inte ska plåta sport aktivt, då kommer man undan med ett billigare hus, släng pengarna på gluggarna istället. Hittat något som ligger bra handen. Menyer och knappar och skit vänjer man sig vid. Jag har haft hus som vägt drygt kilot med motor, tunga gluggar, 1kg styck. De fick ju inte följa med till slut.
Nu får oly e420 med pankakan 25/2.8 plats i dakinen på ryggen, nomad vattenrygga. Så, den kan följa med utan problem. Kostar inte tokmycket heller så mosar jag den går det att ta, har "klantförsäkring" Täcker upp till 8k, 1.5 k självrisk.