n3wton
Aktiv medlem
[OT] Varje höst väcks mitt habegär...
Badar dom med dom kanske...?Tycker ändå man ser folk bära klocka relativt sällan :) Så undrar vart de tar vägen. Någon måste ju göra av med en väldig massa klockor.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Badar dom med dom kanske...?Tycker ändå man ser folk bära klocka relativt sällan :) Så undrar vart de tar vägen. Någon måste ju göra av med en väldig massa klockor.
Jo säkert, men en miljard om året? De "lyxiga" märkerna gissar jag har en blygsam andel av det, även om man drar gränsen för "lyx" redan vid några tusen kronor. Aja. Det är för billigt att konsumera fysisk materia helt enkelt.De används som smycken, hamnar i en låda efter ganska kort tid och slängs när man uppdaterar garderoben, gissar jag. Jag försöker komma ihåg att ta på mig armbandsuret men det brukar gå dåligt.
Jag killgissar att modeklockorna utgör en rätt stor andel av den där miljarden, tillsammans med sjuåringars ”första klocka”. Det kommer ju nya sjuåringar varje år, gubevars!Jo säkert, men en miljard om året? De "lyxiga" märkerna gissar jag har en blygsam andel av det, även om man drar gränsen för "lyx" redan vid några tusen kronor. Aja. Det är för billigt att konsumera fysisk materia helt enkelt.