(OT) värsta golfen på Tv10

Nja, vi har ett sommar-OS som kommer och ett rejält överraskande OS-guld i någon hyggligt prestigefylld gren skulle jag säga att det är en mycket stark utmanare. Säg t.ex. att Torneus får till ett hopp på 8.50 och tar hem längdguldet. Jag inser dock, trots att jag inte har mkt till övers för golf, att Stenson nog kommer att bli en het kandidat då bragdguldet ska delas ut i december.

Om Kallur skulle vinna OS-guld lär hon vara en mycket stark kandidat. Har dock mycket svårt att se att det skulle inträffa så du kan nog vara lugn över att hon inte kommer att få det.

Undrar f.ö. (hypotetiskt) hur juryn skulle värdera ett OS-guld till Rissveds kontra Stensons seger.

Sannolikheten att en skytt skulle få det tror jag är låg. Skulle nog i så fall krävas mer än ett OS-guld.

Cujo sa:
KungJulian sa:
Gorby sa:
marr sa:
Måste bli så... allt annat är otänkbart.

Vi har haft kvinnor som vunnit majors, men inte ha de fått något bragdguld. Just saying...

Internet säger att Sörenstam fick det 95 efter segern i US Open.

Jo. Men Lotta N?
Edit: Bör förstås nämna Helene A också, nu när jag skrev kvinnor och inte kvinna.

Senast ändrad:
tyvärr har originalinlägget modererats bort då det låg i en tråd som hette nåt i still med flicka+cykel.

Hela idén var att nån la in en bild på en tjej som poserade framför en cykel. Nån skrev att det där är inga tempolår. Sen skrev nån annan att bilden är på Hanka Kupfernagel.... världsmästare i tempo. Ridå.

Känns som Bragdguldet är givet till Stenson! Så episkt lirat, när putten droppar på på 18:e hålet efter 72 spelade hål, så står han där som mästare på -20! Helt grymt!!!

Utropa bragdguldet med halva året kvar känns väl lite överdrivet. En stark kandidat kommer det iallafall vara. Synd man inte såg det.

GoranS sa:
Marren sa:
Gorby sa:
GRATTIS HENRIK!!!✌✌✌

(Sorry för vokalerna men det skiter jag i nu ?)

Vokalerna?

Ja, det skulle förstås egentligen varit

GRTTS HNRK!

Men upphetsade golfare börjar ju lätt slänga in vokaler när de skriker.
Haha... och detta insåg ni mitt i natten så klart?
Inte en chans att jag ursäktar mig för konsonanterna iaf....

Faaaan... stäng och glöm tråden. ?

Tillbaka
Topp