Lyktstoplemedhjul sa:
Ska vara snäll och rak, men snäll.
Om du bara kunde sluta snacka dynga så... Och säga något smart!
Lyktstoplemedhjul sa:
Du anser dig vara djurvän men äter djur, no offence men i min bok är det där så skrattretande så att jag inte har ord.
Jag måste vara rättvis och då är det faktiskt bättre med någon som bara säger att han är egoist rakt av, för då är man logisk.
Vart har jag påstått att jag är djurvän? Är det så att du bara hittar på saker för att sedan göra en halmgubbe?
Jag sa att jag värderar djur högre än människor. Dvs, om jag kunde välja att skjuta den ena före den andra utan konsekvens så skulle jag skjuta människan. Detta så klart under förutsättning att människan är lika random som djuret för mig. Visst finns det människor jag bryr mig om och visst finns det djur jag bryr mig om som inte hör till den allmänna populationen.
För mig är en kossa uppfödd på en gård helt enkelt boskap. Den är där för att göra mat och bli mat. Så enkelt är det.
Jag fattar att vissa människor ser annorlunda på det. Som att djuret stirrar på dom med sina oskyldiga ögon medans dom steker/grillar köttet och sedan äter det. Men jag gör inte det.
Och jag har reflekterat över det många gånger, tillomed försökt att känna någon form av sympati för djuret. Men det gör jag inte.
Djuret existerade ENBART för att bli mat. Utan den lotten i livet hade djuret inte enns blivit fött. Och de djur som föds i det vilda hade levt bra mycket svårare liv än dom gör på Svenska bondgårdar.
Är det ett rådjur så är det lite annorlunda. Rådjur är skadedjur. Dom förstör grödor precis som råttor som kommer in i ett sädeslager.
Dom skjuter jag mer än gärna oavsett om jag skall äta dom eller inte.
Men med din logik så tycker du att vi skall leva "naturligt" och äta det vi odlar. Lycka till med det när du har en flock på 100 rådjur som totalt skalar av varenda liten knopp på det du odlat. Eftersom du vägrar skjuta av dom så kan du ju får veta hur det är att konkurrera med dom.
Fast du kanske tycker vi skall föda upp vargar istället som en motbalans mot rådjuren? Så att vargarna kan ge dom en plågsam död?
Nej, jag går inte runt och fantiserar om att jag är djurvän. Jag gillar djur men samtidigt skall man inte bara vara så enkelriktad i sin tankebana att man inte kan med att samexistera med dom på ett hållbart sätt.
Vi föder upp boskap för dom är exceptionellt bra på att äta GRÄS. Gräs som vi INTE kan äta. I sin tur leder det till att vi får i oss KÖTT, som vi KAN äta.
Om vi istället enbart skulle odla grödor som sojabönor så hade vi haft en fruktansvärd obalans i naturen. Och rådjuren hade blivit en arme på nolltid.
Men sure, jag kan köra din "logik" på dig också.
Du sitter på en dator. Vet du hur många djur som DÖR för att du skall kunna sitta här och skriva?
Du sitter säkert på en stol hemma. Är den i trä så har du bistått till att MINSKA djurens naturliga habitat något så fruktansvärt.
Är den i stället i metall så är det samma som med din dator. Djur DÖR för att vi skall kunna sitta bekvämt hemma.
Och du använder elektricitet också. Du vet väl om att elektricitet dödar en jävla massa djur va?
Och eftersom du bor i ett hus istället för i skogen som ett djur så bistår du även där till att minska djurens naturliga habitat.
Och du kör säkert bil också. Och reser för nöjes skull.
Det finns få människor som är mer sinnesförvirrade än veganer. Men du kanske skall ta steget längre och bli totalt spirituell? Ge tillbaka det du STULIT från jorden och bli en ström av spirituell energi. För ALLT du gör har en negativ påverkan på de stackars djuren som du älskar så.