[OT] Vilken drömbil skulle du vilja ha?

Blir nog en sån där trist XC60 T8, extra set med dubbdäck såklart.

Därför att en sån kan man faktiskt använda här, köra till fjällen & ica & alperna & campa. Ta med cykel och skidor. Men såklart, om man bodde i en jättevilla i Italien så skulle det bli en röd Ferrari !

Aldrig förstått SUV, antigen köp en riktig sportbil eller en kompetent terrängbil.

1729670255531.jpeg

Klassikern är väl "en top fuel hinner upp i 450 km/h innan du läst klart den här meningen".

Idag går det väl än snabbare. Inte så intressant som sport för mig men tekniken är fascinerande.
Går många kolvar och stakar men man sparar in lite på glykolen :)

Ett par som vore kul om man hade trippelgarage, mer tid än man behöver och ett rymligt koldioxidsamvete:

IMG_4906.jpeg

IMG_4905.jpeg

Men mer realistiskt användbart vore väl en sån här, plus kanske en följebil från JLR som kan byta trasiga battericeller eller läckande fönster utan att man behöver vänta 9 månader. Verkar fin när den funkar och om man inte ska så långt!

IMG_4907.jpeg

Kom hit enbart för att skriva Stratos. En 037 skulle också duga.
En annan dröm är att köpa alla fyrdörrars Porsche i världen och skrota dom, sen börja radera alla bilder på dom. Det varumärkesskändandet är på nivån att GM ligger i lä.
Tyvärr hade nog Porsche konkat för länge sen utan de förfärliga SUV:arna och blafforna med fler dörrar.

@Makten, dock var porsche längre tillbaka ytterst nära att ha tillräcklig kapital att ta över kontrollen av hela vag, efter börsmoppehysterin och om jag minns rätt diverse fastighetsaffärer.

långt innan suvar och fyrdörrars.

skulle för egen del inte ta i skvadern 911 med tång, men eventuellt tycka övrigt utbud vara av intresse. men gillar generellt inte grejor bars köparskara mer än något annat uppskattar att visa sig i något dyrt.

Många drömmar här i tråden är för mig svårbegripliga, men #204 slår alla former av rekord. Jag kan inte på något sätt förstå vad någon tycker att ens någonting är bra med den där. Precis allting är dåligt, jag kan inte hitta en enda del av konstruktionen eller design eller utformning som har något positivt. Till och med dörrhandtagen är dåliga.

En mor älskar även ett fult barn, men bilar kan man trots allt välja själv.

För en som ändå faktiskt försöker förstå, kan någon nämna något som är bra? Hur styrlederna gör att bumpsteer är bra, eller hur bra bredd det är på vevlagerna eller infästningen för bakaxel - vad som helst.

Många drömmar här i tråden är för mig svårbegripliga, men #204 slår alla former av rekord. Jag kan inte på något sätt förstå vad någon tycker att ens någonting är bra med den där. Precis allting är dåligt, jag kan inte hitta en enda del av konstruktionen eller design eller utformning som har något positivt. Till och med dörrhandtagen är dåliga.

En mor älskar även ett fult barn, men bilar kan man trots allt välja själv.

För en som ändå faktiskt försöker förstå, kan någon nämna något som är bra? Hur styrlederna gör att bumpsteer är bra, eller hur bra bredd det är på vevlagerna eller infästningen för bakaxel - vad som helst.
den originella kedjedriften från motor till växellåda...?

tycker i övrigt att man kan bejaka folks drömprojekt. din längtan behöver inte vara min:)

den originella kedjedriften från motor till växellåda...?

tycker i övrigt att man kan bejaka folks drömprojekt. din längtan behöver inte vara min:)

Originell betyder inte bra, men visst.
1729763221632.png

Ja absolut, jag försöker bara förstå.
Jag har inget övers för Ferrari eller en Aston direkt men jag kan förstå om någon har en som dröm.

Eller en 2002 turbo, som för den utan körkort kanske kan te sig rätt lik en 99 turbo, men där allting skiljer.

Ganska olika inriktning på drömmar här. Nostalgi kanske ? Eller en cool och häftig sportbil som fastnar på varenda fartgupp där man bor ? Eller en gammal cool sportbil med udda dimensioner som inte har värme eller dubbdäck utan bara ser häftig ut ? Och alla bilar där man inte kan ha slalomskidorna inne i bilen går bort direkt !

Edit. Nuförtiden måste man nästan ha en SUV pga alla jvla fartgupp dom bygger överallt !!

Senast ändrad:
Vad jag tror egentligen är drömmen, givet det där trippelgaraget jag inte har då, är väl en rejäl bug out vehicle.

Tillräckligt gammal för att vara 100% offline och meckas med verktyg från trädgårdsskjulet, men kanske inte helt EMP-tålig ändå.

1729767602411.png

Vad jag tror egentligen är drömmen, givet det där trippelgaraget jag inte har då, är väl en rejäl bug out vehicle.

Tillräckligt gammal för att vara 100% offline och meckas med verktyg från trädgårdsskjulet, men kanske inte helt EMP-tålig ändå.

Visa bilaga 734154
Nej, man vill ju ha en dieselmotor med mekanisk insprutning och tillräckligt stora lagertoleranser för att kunna ha diesel som smörja i en bugout-bil.

@Makten, dock var porsche längre tillbaka ytterst nära att ha tillräcklig kapital att ta över kontrollen av hela vag, efter börsmoppehysterin och om jag minns rätt diverse fastighetsaffärer.

långt innan suvar och fyrdörrars.

skulle för egen del inte ta i skvadern 911 med tång, men eventuellt tycka övrigt utbud vara av intresse. men gillar generellt inte grejor bars köparskara mer än något annat uppskattar att visa sig i något dyrt.
För min del tycker jag att 911 av äldre modell (930, 964 och 993) är en av de snyggaste bilarna nånsin, så det är mest det. Har aldrig kört nån och kommer förmodligen aldrig göra det heller, men om man får tro entusiasterna så verkar den rolig och trevlig dessutom. De nya har jag noll intresse av. Förstår inte vad man ska ha så idiotmycket effekt till, plus att de är för stora och tunga, och fula jämfört med de gamla. Är väl ingen vits att ha en bil som man måste köra idiotfort med för att det ska vara roligt?

Edit: Ovanstående gäller alltså alla supersportbilar och merparten av alla moderna sportbilar. Det är bara för mycket av allt för att vara intressant. Och alldeles för dyrt dessutom.

No expenses spared (2 gånger om):
En Kaiser-Darrin med Cadillac-v8an.

Kaiser-Darrin1954~2.jpg

Och en impreza 22b kopia/restomod på 2.5rs-chassi eller vänsterkonverterad type-R, med spec-C ca 2005 drivlina (alt byggt 257block) inkl bredare bärarmar etc, och allt omkring o mappning för 400-500 och såklart widebody-kit (och rullbåge så man skulle våga pressa den ordentligt).
Apropå tonåring -> medelålder i två bilar, fast omvänd ordning....

Ganska olika inriktning på drömmar här. Nostalgi kanske ? Eller en cool och häftig sportbil som fastnar på varenda fartgupp där man bor ? Eller en gammal cool sportbil med udda dimensioner som inte har värme eller dubbdäck utan bara ser häftig ut ? Och alla bilar där man inte kan ha slalomskidorna inne i bilen går bort direkt !

Edit. Nuförtiden måste man nästan ha en SUV pga alla jvla fartgupp dom bygger överallt !!
Man kan sätta dubbdäck på allt, och kan man inte köra i fartgupp då bör man lämna in körkortet. Inte ens med min 14cm sänkta Caddy med 165/65-13 var det krångligt. Och pga SUV så blir det mer och annorlunda farthinder, då SUVägare givetvis kör för fort vid fartgupp. Det och det reumatismanpassade insteget är det som ägarna brukar ange som anledning till att dom har en SUV.
Tyvärr hade nog Porsche konkat för länge sen utan de förfärliga SUV:arna och blafforna med fler dörrar.
Det hade varit bättre.
Pga GM så fick vi uppleva en SUV med SAABemblem. Skamligt.

Man kan sätta dubbdäck på allt, och kan man inte köra i fartgupp då bör man lämna in körkortet. Inte ens med min 14cm sänkta Caddy med 165/65-13 var det krångligt. Och pga SUV så blir det mer och annorlunda farthinder, då SUVägare givetvis kör för fort vid fartgupp. Det och det reumatismanpassade insteget är det som ägarna brukar ange som anledning till att dom har en SUV.

Det hade varit bättre.
Pga GM så fick vi uppleva en SUV med SAABemblem. Skamligt.
Inte ens det räddade SAAB.

Tillbaka
Topp