[OT] Vilken drömbil skulle du vilja ha?

Man kan sätta dubbdäck på allt, och kan man inte köra i fartgupp då bör man lämna in körkortet. Inte ens med min 14cm sänkta Caddy med 165/65-13 var det krångligt. Och pga SUV så blir det mer och annorlunda farthinder, då SUVägare givetvis kör för fort vid fartgupp.
Stämmer det där? Min enkla observation från verkligheten är att suv:ar ofta smyger över fartgupp vilket är logiskt eftersom högbygget kräver styvare obekvämare dämpning för att åbäket ska få acceptabla vägegenskaper om man behöver väja för nåt (naturlagar...). Trendiga dyra jättefälgar hjälper inte heller. I min Avensis från -99 med skönt gung i grunden och 195/65 R15 (tror jag) så är man ganska opåverkad av gupp :)

För att det är en SUV och SUV:ar är fula och äckliga?
Kan ju tycka att den här är sjukt läcker just för att den nog sticker värre än svetsblänk i ögonen på Ferrari-purister :) Vansinnigt cool bil, helt bonkers och onödig och därför underbar! Känns spontant roligare än Lambo Urus som bara är stor, vräkig och vulgär och alldeles för lik en Audi. Ferrarin är något helt eget på nåt sätt även om den är heelt konsigt långt ifrån vad ferrari brukar stå för.

En arbetskamrat 1976 körde en BMW 2000 som jag fick åka med en gång i maj 1976 och blev frälst. Fick körkort i augusti -76 och köpte själv en 2000 i november. Lovade mig själv, att om jag nån gång får råd att köpa en ny BMW så ska jag göra det. 2004 fick jag möjligheten då jag ärvde en morbror. Vi hade två stora hundar då, så det fick bli en BMW X3 som jag haft glädje av varje dag jag kört den. Fyllde 20 i somras och gått 18000 mil och känns som ny. Så det var lite av en dröm som gick i uppfyllelse. (hade två Mazda 323 1990-2004).
freude.png
bmw1977.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp