[OT] Vilken lagom kall G&T dricker du nu?

Alex Supertramp

Aktiv medlem
[semi-ot] Club Soda ist för tonic är en fräsch sommarvariant (med mycket pressad citrus för att ersätta smakerna i den läsk vår älskade tonic ändå är), och det måste vara riktig soda. Ramlösa med gin blir ingen drink, utan bara mineralvatten med lite sprit. Sämre än en färdigförpackad hard seltzer tom. Så det var ett djärvt experiment ikväll, att blanda helgens ”GT” med bara is och smaksatt kolsyrat källvatten. Kul och fräsch, men ingen höjdare. Skål!
0A5263A3-13C6-4D2F-8243-EEDA38176AE3.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Bojo-torsdag i gillestugan efter första turen med hjälmmössa. Hiskeligt väder. Pannbiff till nämnda juiceviner, en liten rom i fransk stil efter det och nu en ny tonic. Som kostar några tvåkronor mer än Fever Tree och Fentiman’s, men levererar - tyvärr - sämre. Känner mig som Édith Piaf.
EF858663-7C91-42EB-87E4-ADFDB9524ED9.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Trist tonic till trist Gilbey’s, men hade varit ännu tristare att somna i källaren till Saudiseger på eftersändning med bara fyra kilometer cyklade och ett glas sossig Gurra Gurra till vardagspastan. Ta mig till, fan, Gran Canaria eller nått.
24E930BE-81AF-4BE7-AFF1-A04C14732AAC.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Håller på att vänja mig vid traktorn Allebike MB31 (65 HA och 120 slag, när jag är van vid ren XC med 69 respektive 100), så det får bli en bild på Den Stora Julgroggen. Som i år var en helt vanlig GT med is från föräldrarnas för små tråg. Men grönkålen var god. God fortsättning!
44EB0078-BE00-4FE1-95C7-8FB923719B39.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Ny gin, från ett hipsterdestilleri på lv-cykelavstånd söderut längs kusten. Blir lite torrare och krispigare än samma virke med batterigin. Väldigt trevlig, men givetvis inte helt prisvärd i en GT om man nu skall ta sin konsumentupplysarroll på allvar. Skål för 2,8 km pendlingscykling i januariregnet. Innan en bättre sosse-Pommac, middag, viner, brandy och Beckfilm.
E16CC84D-59E4-4057-BBB2-40EC6AD77739.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Tråkig taxfree-gin från vulkanaskan utanför Väst-Sahara blev betydligt bättre med en annars ganska tråkig - och ofta misskolsyrad - granskottstonic.
812EFB94-5258-45AC-AE26-DC5228175CF3.jpeg

LazzeKongo

Aktiv medlem
Tråkig taxfree-gin från vulkanaskan utanför Väst-Sahara blev betydligt bättre med en annars ganska tråkig - och ofta misskolsyrad - granskottstonic.
Visa bilaga 604098
Gillar den där tonicen, tycker den ger ett fint bett i beskan....kanske hänger ihop med att jag även gillar öl som smakar tallskog 🍻🍸

Rattnalle

Aktiv medlem
Visa bilaga 604098
Det där tycker jag ändå är en av de absolut bästa billiga gin som går att köpa, otroligt prisvärd på spanska flygplatser och slår Beefeater och de där på fingrarna med god marginal. Fyller också en plats i tillvaron.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Det där tycker jag ändå är en av de absolut bästa billiga gin som går att köpa, otroligt prisvärd på spanska flygplatser och slår Beefeater och de där på fingrarna med god marginal. Fyller också en plats i tillvaron.
Kan bara hålla med. Har ju på senare år nästan militant framhärdat här att billig gin men fin tonic ger hundralappar över till fina viner innan och till middan; och herregud vilka champagner och bordeauxer man fått pga den hållningen - men ofta med konsekvensen att avecens munkänsla sakta försvinner i en tråkig Gilbey’s med dussinläsk från Coop.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Ber att få exemplifiera, och samtidigt så sakta retirera. Landar vi här har vi lämnat allt vad förfining heter. Dekadens efter väldigt låg kadens, i januaridiset med för klumpig traktorcykel (jävla MB31!). Skål och god natt!
B5099051-2E18-4F06-AC4D-EDD8BA79497C.jpeg

marr

Moderator
Forumvärd
Den blev jag lite sugen på nu, finns den bara lokalt? Brukar va i skummeslöv titt som tätt så får plocka upp en då annars. Inte sett den här i Östergötland
Vet faktiskt inte. Den borde inte vara lokal kan man tycka. Men storhandlar oftast där, så kikar inte på så många andra ställen.
De som säljer skånska spritfabriken borde ju ha den.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Den här kanarieginen kan ni skippa om ni åker på sossecharter nu i vinter. Lägg på tre euro och få Lario’s istället. Alla annan lokal sprit är däremot charmig och förvånansvärt god. Pedros och Veteranos brandy, Arehucas ”rom”… Men nu var det ju gin vi pratade om, och den här smakar Teckomatorp.
042B0D94-12C7-4C9A-B5C2-DDFD000B9AFA.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Egentligen finns det bara två tillfällen när det passar med GT INNAN maten, och det är antingen om man är 10000 meter upp i luften - eller på safari. Men om man skiter i det efter fredagscyklimg och en flaska sosse-Pommac och gör en 50/50 på medelhavsgin med medelhavstonic så får man en härlig aperitif strax innan maten. Och lagom till avecen kan man känna sig som en solbränd Zebra. Skål!

D2F50D6D-4E68-4884-9AC6-098C130B4C1A.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Första smaken av den här tonicen var lovande, men sen tyvärr kemikalier och känsla av Fun Light. Alltså; vill du ha hallon i din GT så lägg dem i ginflaskan nån timme innan blandning. Och sen några till som garnering.
8AD11B39-91F6-4ADF-8B82-777C5AB0F96C.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Har säkert provat den här tonicen innan, men den är jävligt bra. Precis lagom mycket perifer rabarbersmak, och inte för söt vilket de som är smaksatta med frukt tenderar att bli. Slår alltså ännu ett slag för enkel gin men bra tonic.
PS. Bra skum på Lanzarotegroggen, Valpen.
0AE04274-C786-4FB6-A140-67A0AE45D767.jpeg

marr

Moderator
Forumvärd
Har säkert provat den här tonicen innan, men den är jävligt bra. Precis lagom mycket perifer rabarbersmak, och inte för söt vilket de som är smaksatta med frukt tenderar att bli. Slår alltså ännu ett slag för enkel gin men bra tonic.
PS. Bra skum på Lanzarotegroggen, Valpen.
Visa bilaga 614262
Alltid när jag köper deras tonic, så saknar den kolsyra :(

Topp