[OT] Vilken lagom kall G&T dricker du nu?

Lättdrucket

Bilagor

• IMG_0098.jpeg
    IMG_0098.jpeg
    966.2 KB · Besök: 74
Hittade - efter medioker rosé från Veneto och ett sicilianskt rött i bordsvinklass - inget annat italienskt i barskåpet än den billiga vermouthen jag köpte när jag ville blanda Negroni hemma; så det fick bli att krydda GT:n med fanskapet för att bibehålla italienskt tema hela kvällen. Men är det giro så är det.
C2F5C08A-F1B3-4467-A9F9-EF7F70961264.jpeg

Senast ändrad:
Slår ett slag för den här igen. Gör sig väl med bastonic. Frisk och härlig på altanen efter middag efter sommarcykling. Skål för sommaren!
FCCA5F50-0DAB-483E-8C34-0BBBEED82D7A.jpeg

Eftersom G&T är i princip så äventyrligt det blir med drinkblandadet nu för tiden känns det som att det är dags att rensa ut de bortemot 20 år gamla flaskorna som står och dammar i skåpet. Behåller en bra gin och några flaskor finrom.
IMG_8830.jpeg

Två månader sedan sist. Har gin och tonic-trenden dött?

Idag blev det gimmicktonic högtiden till ära. Men den här var faktisk god. Brukar inte gilla när man konstlar till det.

1000012072.jpg

...ja, det var bäst med ren tonic, testade idag med den här smaksatta. Det var ingen hit faktiskt. Usch, smakar alkoläsk.

_DSC1180.jpg

Senast ändrad:
...ja, det var bäst med ren tonic, testade idag med den här smaksatta. Det var ingen hit faktiskt. Usch, smakar alkoläsk.

Visa bilaga 673367
Testade med den andra smaken, citrus, det var bättre. Fast ändå ingen riktig höjdare. Inte tillräckligt med citrus för att det ska bli Gin Lemon. Nä, den här Ginen är så god så det är bäst med någon neutral, typ Indian.

_DSC1194.jpg

Testade med den andra smaken, citrus, det var bättre. Fast ändå ingen riktig höjdare. Inte tillräckligt med citrus för att det ska bli Gin Lemon. Nä, den här Ginen är så god så det är bäst med någon neutral, typ Indian.

Visa bilaga 674557
Eller som jag fick lära mig av grundaren Jon Hillgren för ca 10 år sedan:
- Du måste inte dricka gin blandat med tex tonic. Tänk att det är en whisky, och drick den som du brukar dricka whisky.

Det har jag testat och det är inte alls dumt.

Eller som jag fick lära mig av grundaren Jon Hillgren för ca 10 år sedan:
- Du måste inte dricka gin blandat med tex tonic. Tänk att det är en whisky, och drick den som du brukar dricka whisky.

Det har jag testat och det är inte alls dumt.
Men vilken Cola är bäst då? Med gin kör man väl annars julmust, enbär och enbär?

Nej exakt, men om man nu skulle dricka gin som man dricker whisky.. intressant med mumma dock.
Men som sagt, gin+julmust funkar fint.
Yes, när han sa "drick gin som du dricker whisky" menade han att dricka den rent, eller med is eller lite vatten.
Tror inte att det kommer att testas med gin och cola i framtiden.... :giggle:

OBS! Dricker ej denna just nu, så ber om ursäkt för ett så tydligt off-topic.

Men en ny favorit har seglat upp på Gin-himlen!

20230929_194024.jpg

Lagom kall... japp!

Men oj vilken besvikelse tonicen var. Vet inte vad jag förväntade mig, men detta var trist. Offrade sista 5cl av Stockholmaren på detta.
20240607_192307.jpg

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp