Kristoffer
Aktiv medlem
[OT] Vilken lagom kall G&T dricker du nu?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så vad blev det sen?
Skål och grattis!Reminder (som om det skulle behövas):
Internationella GT-dagen idag 19 okt.
Ja, det där har blivit lite av husgroggen här, hernö är ju fin och tycker den funkar bra med en relativt ren tonic.Hernö Fever-Tree
Den var riktigt bra faktiskt! Har en annan vattensmak tills helgen, men provsmakade lite nu med den klassiska Indianen.
Visa bilaga 673182
??Hernö Fever-Tree
Den var riktigt bra faktiskt! Har en annan vattensmak tills helgen, men provsmakade lite nu med den klassiska Indianen.
Visa bilaga 673182
Behövdes inga krusiduller där :) Tonicen var hämtad från uteplatsen där det var en 2 grader varmt så det blev riktigt bra direkt :)??
Ingen is!?
OK, själv hade jag aldrig vågat chansa ?Behövdes inga krusiduller där :) Tonicen var hämtad från uteplatsen där det var en 2 grader varmt så det blev riktigt bra direkt :)
Testade med den andra smaken, citrus, det var bättre. Fast ändå ingen riktig höjdare. Inte tillräckligt med citrus för att det ska bli Gin Lemon. Nä, den här Ginen är så god så det är bäst med någon neutral, typ Indian....ja, det var bäst med ren tonic, testade idag med den här smaksatta. Det var ingen hit faktiskt. Usch, smakar alkoläsk.
Visa bilaga 673367
Eller som jag fick lära mig av grundaren Jon Hillgren för ca 10 år sedan:Testade med den andra smaken, citrus, det var bättre. Fast ändå ingen riktig höjdare. Inte tillräckligt med citrus för att det ska bli Gin Lemon. Nä, den här Ginen är så god så det är bäst med någon neutral, typ Indian.
Visa bilaga 674557
Men vilken Cola är bäst då? Med gin kör man väl annars julmust, enbär och enbär?Eller som jag fick lära mig av grundaren Jon Hillgren för ca 10 år sedan:
- Du måste inte dricka gin blandat med tex tonic. Tänk att det är en whisky, och drick den som du brukar dricka whisky.
Det har jag testat och det är inte alls dumt.
Har aldrig testat gin och cola.Men vilken Cola är bäst då? Med gin kör man väl annars julmust, enbär och enbär?
Nej exakt, men om man nu skulle dricka gin som man dricker whisky.. intressant med mumma dock.Har aldrig testat gin och cola.
Yes, när han sa "drick gin som du dricker whisky" menade han att dricka den rent, eller med is eller lite vatten.Nej exakt, men om man nu skulle dricka gin som man dricker whisky.. intressant med mumma dock.
Men som sagt, gin+julmust funkar fint.