[ OT ] Vilken lagom kall G&T dricker du nu?

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
Jag måste fråga vad en flaska Bombay kostar på Ålandsbåten? När jag åkte där för 5 år sedan var det inte ens lönt att handla där med den ockerprisbilden.

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
Miss Lycka 2.0 sa:
Jag måste fråga vad en flaska Bombay kostar på Ålandsbåten? När jag åkte där för 5 år sedan var det inte ens lönt att handla där med den ockerprisbilden.
Tror den kostade 300 spänn, men då är det ju en liter 47,5%. Jag är mer nyfiken på varför min bild tippade, den ligger rätt i telefonen?

Senast ändrad:

Rattnalle

Aktiv medlem
Mycketvillhamer sa:
Miss Lycka 2.0 sa:
Tror den kostade 300 spänn, men då är det ju en liter 47,5%. Jag är mer nyfiken på varför min bild tippade, den ligger rätt i telefonen?
Har du en iPhone eller är det någon annans tur att ha det problemet nu..?

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
Mycketvillhamer sa:
Miss Lycka 2.0 sa:
Har du en iPhone eller är det någon annans tur att ha det problemet nu..?
Skyldig till att ha iPhone, men aldrig råkat ut för det tidigare.

marr

Moderator
Forumvärd

Rattnalle

Aktiv medlem
marr sa:
Rattnalle sa:
marr sa:
Rattnalle sa:
Ingen alls. Man måste ju variera sig.
Mr Motvals.
Nejdå. Men många sorters drinkar som ska drickas. Alla på en gång blir sällan lyckat.

Off topic här men det blev en old fashioned på makers mark med sirap kokad på Yetistout.
Det är fint, även om jag nog föredrar en whiskey sour. Men sirapen på yetistout låter riktigt spännande :)
Whiskey sour är ju en fruktdrink :-P

marr

Moderator
Forumvärd
Efter att ha meckat fågel och hjul exakt hela dagen så blev det en favorit nu.
Hendricks gin, ekobryggeriets gurktonic, gurka och lite svartpeppar.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Kommer - hör och häpna - köra Vodka Tonic efter maten. Med en halv flaska ginger beer i. Moscow Mule-hybrid. (Sorry för OT.)

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Lät ginen stå i en tumbler med skalen från den Gino jag gjorde efter maten. Blev lite för sött pga ananasen, men kul att verkligen utnyttja skiten av den ekologiska frukt jag köpte efter cyklingen. En rökig bredvid balanserar bra.
CC0E1972-B440-4731-84E4-5C744BCB0708.jpeg

Rattnalle

Aktiv medlem
Lät ginen stå i en tumbler med skalen från den Gino jag gjorde efter maten. Blev lite för sött pga ananasen, men kul att verkligen utnyttja skiten av den ekologiska frukt jag köpte efter cyklingen. En rökig bredvid balanserar bra. Visa bilaga 403595
Vrider du ner citrusskalen i glaset frigör du oljor och får också mycket smak. Lätt för mycket beroende på gin.

zinkpasta

Aktiv medlem
Som skrivet på annat håll - i brist på Couronnevaccin så är det väl bäst att iaf immunisera sig mot malaria. Rejält blommigt och fruktigt, men klarar sig på rätt sida av sliskgränsen. Skål!

1583614326021.png

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Med stor tillförsikt inför rådande tider, och de som skall komma; en helt vanlig Gordons med Schweppes efter maten (pizza med enkel chianti, efter några vanliga post ride-öl). Fan, man cyklar och gläds åt att man fortfarande kan det. Och sen gläds man av sina nära och det lilla men fina. Skål.
D7A03339-B78F-40EA-93C4-7FB1D0F41ACC.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer