[ OT ] Vilken lagom kall G&T dricker du nu?

moros

Aktiv medlem
Ekobryggeriet bekräftade att de hade haft en kass batch (min fadäs med avslagen tonic för ett antal veckor sedan). Skickade 9 flaskor som kompensation. Schysst.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
(ot) Vodka Tonic ikväll. Skippade fördrinken för att smaka på Barbarescon, och drack sen den till både ostar till förrätt och huvudrätten. En fin rom därefter och nu några groggar. Ta hand om er! Kram.
C3302E7B-1576-4D0B-87B9-C649945761E8.jpeg

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
Angostura? Där har jag varit. En rätt ruffig stad som hade en stor guldmarknad. Guld/diamantgrävarna-gruvarbetarna fick
sin lön i råvara som de sålde i Angostura.

moros

Aktiv medlem
Glöm inte internationella GT-dagen. Då kör vi på blommigt så här på vårkanten, tyvärr kan man ju inte gå ut och plocka en fläderkvist än

20200409_202033.jpg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Öl mid ride, öl och en pinne efter duschen och innan middan med mediokert italienskt rödtjut. Dessert och portvin, några prettodrinkar. Men nu, sist av allt, en vanlig klassisk GT. Skål och god natt.
5ED5E982-FC0B-4410-929A-7FD096C191D3.jpeg

RE

Medlem
Test av årets tonickok. Bättre än Schweppes i vart fall.
20200411_172623-COLLAGE.jpg

Senast ändrad:

RE

Medlem
Det börjar bli dags för mig också att koka vårens tonic. Hur ser ditt recept ut?
Såhär!

Följer det mer eller mindre till punkt och pricka men gör dubbel sats.

stenmark

Aktiv medlem
Jag har more som vanliga glas för frukost och cola. Tycker dom är lite för små i öpnningen. Näsan slår liksom i glaset ibland.
Annars prisvärt om man vill ha kristall allround glas.

Rattnalle

Aktiv medlem
Jag har more som vanliga glas för frukost och cola. Tycker dom är lite för små i öpnningen. Näsan slår liksom i glaset ibland.
Annars prisvärt om man vill ha kristall allround glas.
Ja man får försöka låta bli att lägga näsan i blöt..

Tycker annars en vanlig rödvinskupa funkar fint att blanda i också. Också ofta lite mer skvalpsäker form vilket är bra för en klant som mig.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Önskar att apelsinklyftan hade fått infusera under hela rundan i det underbara försommarvädret, men den fick ligga där och gegga under huvudrätten iaf. Och sen perfect serve med Fever Tree efter en enkel italiensk middag. Hörde jag semester? Skål!
F596D89F-2408-4E1E-B645-477A8FD13410.jpeg

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
Beefeaters och Schweppes, sitter fint efter några varv på pumptracken! Kuriosa; höjden, eller kanske snarare upphöjningen till vänster om körsbärsträdet i bakgrunden, är Klinten, legendariskt MTB-område med Skånemått mätt.
4915226B-8C48-47F6-B677-8C0280B5274C.jpeg

zinkpasta

Aktiv medlem
00100lrPORTRAIT_00100_BURST20200502163448990_COVER.jpg

Efter att ha blivit runtguidade på Arvikas finest och runt 1000hm så tyckte Rattnalle att vi skulle dricka granskottsgin&T. Det funkade.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
[vulgärt mycket OT, tyvärr] Hällde upp i ett glas, smakade... och gav till tjejen innan jag gick och hämtade en öl och en pinne istället. Fy fan! Det här är inte GT utan alkoläsk. Hade inga förväntningar på en jävla burk, men blev ändå besviken. Blä!
A0A908A4-EF85-4894-833B-17DA436AD1AB.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer