[ OT ] Vilken lagom kall G&T dricker du nu?

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Ja, vafan... blev några öl och en pinne eller två efter rundan idag. Sen enkelt vin till slafspizza från fucking Domino’s. Således batterigin med dussintonic och bra gubbrock på tuben. Skål!
EAA96996-68D9-4733-9DE0-760B8846B80E.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Fan! Man cyklar två mil på lunchen, man tar en fin hike framåt fem med tjejen. Kommer hem, duschar, äter fin hämtmiddag i tre akter med respektabla viner. Sippar på en pinne till någon jävla dokumentär om chimpanser - och sen kommer man fram till stunden; GT.
Och vad händer då? Jo, det smakar jord och dålig flaska. Fan, dricker jag en burk-Pina Colada på en buss mitt i Tyskland eller vad fan är det som händer?
Orkade inte felsöka, så nu blir det Moscow Mule resten av natten. Skål.
2F9869A6-D26C-4E40-9CEE-E6445F47F822.jpeg

Rattnalle

Aktiv medlem
Fan! Man cyklar två mil på lunchen, man tar en fin hike framåt fem med tjejen. Kommer hem, duschar, äter fin hämtmiddag i tre akter med respektabla viner. Sippar på en pinne till någon jävla dokumentär om chimpanser - och sen kommer man fram till stunden; GT.
Och vad händer då? Jo, det smakar jord och dålig flaska. Fan, dricker jag en burk-Pina Colada på en buss mitt i Tyskland eller vad fan är det som händer?
Orkade inte felsöka, så nu blir det Moscow Mule resten av natten. Skål. Visa bilaga 415655
Den där ginen kan förgylla vad som helst med sin kraftiga unkna smak. Du behöver inte felsöka längre än så. Orimligt usel jämfört med de andra i samma prisklass på systemet.

moros

Aktiv medlem
Tyvärr har ju Langleys åkt på en rejäl prishöjning och kostar nu 299, det var annars en av de mer prisvärda när den låg strax under 250 för något år sedan. Köpte en flaska för bara ett par månader sedan för 259 men nu har det ballat ur helt. Någon utlandshopping är ju inte på kartan. Vilken är er favorit "batterigin"?

Känns som alla billiga 37.5-procentare i Pet är samma sak ombrandat. Finns en Arctic från Finland, sen good ol sailor som "någon" sa var ok. Annars är det väl lika bra att gå på Beefeatern

Rattnalle

Aktiv medlem
Tyvärr har ju Langleys åkt på en rejäl prishöjning och kostar nu 299, det var annars en av de mer prisvärda när den låg strax under 250 för något år sedan. Köpte en flaska för bara ett par månader sedan för 259 men nu har det ballat ur helt. Någon utlandshopping är ju inte på kartan. Vilken är er favorit "batterigin"?

Känns som alla billiga 37.5-procentare i Pet är samma sak ombrandat. Finns en Arctic från Finland, sen good ol sailor som "någon" sa var ok. Annars är det väl lika bra att gå på Beefeatern
Jag köpte på mig ett par liter Larios senast jag var i Spanien. Tycker den är väldigt trevlig för priset (11-12€/l). Verkar dock vara beställningsvara hos bolaget. Dock till rätt rimligt pris där med. Kanske inget som konkurrerar med Tanqueray Ten men bättre än det mesta andra billiga imo.

Edit: Om den vanliga Tanquerayen kostar 299 ser jag inte vitsen med att leta efter nåt för några tior mindre.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Räknas Tanqueray som batteri? Eller Bombay? Två bra bruksgin måste jag säga för den som inte vill kosta på sig premium, men kanske lite dyrare än de allra billigaste.
Annars Beefeater. Möjligen Gordons.
PS. Plastisbitarna är smidiga, speciellt om man kombinerar dem med riktig is.

moros

Aktiv medlem
För 299 finns ju en del som sagt, både Tanqueray, Bombay och så en från Mackmyra. Nej batterigin är väl Jeltsin på bag in box tänker jag.

En femtiolapp ner vid 250 finns ju Beefeater som jag också tycker är helt ok, i alla fall som GT-gin

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Fick ju ge upp min italienska fulgin ens som batteri. Kör Gilbey’s ikväll, efter fördrinksbubbel, snabb aperitif, vitt till förrätten, rött till varmditon och den portugisiske trotjänaren Alambra till lite choklad. (Poängen är alltså att man efter (cykling och) många enheter och mycket mat inte behöver ta av den finaste ginen i barskåpet - men att budgetflaskan ändå kan Lucas till av fin men billig tonic? Eller är det så krasst, som Dregen sa om Hellacopters hösten 99, att man inte kan polera en bajskorv?
Ja, ni förstår ju själva att det inte skivats nån gurka ikväll. Och svartpepparkranen åkte tillbaka upp i skafferiet när träsleven åkte ner i grytan. Skål, cyklister!
47F099EE-126B-4C20-A710-C3F4CFD11980.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Batteri, återigen. Pga multipla enheter pre, peri och post middag. Den engelske gentlemannen vinner lågpriskriget lätt. Skål.
59654640-4DEF-4F34-A06F-397579DBF26D.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Nästan OT, men den här var riktigt bra som drink efter maten när man oxå fått avec. Fräsch, lätt, törstsläckande (vilket kan behövas efter tre rätter med tillhörande druvor) och faktiskt elegant och nyanserad.
3D959174-A43C-472E-927C-ADD6E2736554.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Sagt å gjort.
Rosa gin från Stockholm införskaffat.
Visa bilaga 417704
Med lite snacks till. Bresaola och 30 månaders parmesanost
Inte många smakbryggor i ginen som matchar spanjackernas variant av prosciutt, men visst... Förslag; dra en bira eller två efter cykel och dusch, ta din charktallrik till ett glas rött (kanske en crianza med tanke på valet av kött) och sug sen på den där GT:n solo. Skål!

stenmark

Aktiv medlem
Dina råd hade vägt tyngre om du inte sagt att bresaola är från Spanien :)
Men nu tog jag det som fanns till hands. Hade redan provat av GT innan jag gav mig på köttbitarna.
Tyckte den var ok.
Men föredrar hernö, tror jag.

Stumpy

Aktiv medlem
Skulle bara helga vilodagen och tog en öl efter att ha grävt potatisland.Då föreslog sonen en negroni och sedan var det kört. För att följa upp gårdagens tema, så provar jag The Botanist med Fentimans Pink Grapefruit. God, men Connoseurs var snäppet bättre.

760091D3-E905-4D15-9AA6-BF2439F1C53C.jpeg

WSMC

Aktiv medlem
Hittade inte någon dedikerad tråd om gin, så får bli en fråga här:
Är det någon som har varit på Stockholms Bränneri http://www.stockholmsbranneri.com/ och vet hur det fungerar?
Har de en bar eller dylikt så man kan gå dit på en ginprovning eller liknande?

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Det enda jag vet, är att deras gin är ruskit bra!
Mycket ginprovningar ger dig bara det du redan vet. Utläggningar om gurka, vikten av premiumtonic... Lägg pengarna på en vinprovning ist. Och sen använder du appen Ginspiration för att kolla vilken tonic och vilken garnering som passar din nya flaska bäst.
Med det sagt så hade det ju vart roligt om Stockholmsbränneriet hade provbar.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Batterifanskapet ovan lyfte rejält med en kluven svensk färskplockad gubbe. Lär väl bara bli en symbolisk bakisrunda imorgon innan kebaben, så på lördag får jag fan plocka ner Bianchin från väggen.
5B3FAC98-B462-4754-86E2-4A0A59D03BB3.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer