[OT] Vilken lagom kall G&T dricker du nu?

Riktigt bra kombo!

Bilagor

• 20190621_224044.jpg
    20190621_224044.jpg
    138 KB · Besök: 176
Hernö Gin
Schweppes Tonic
Citronklyftor
Is
Basilika

Svalkande och gott!

Bilagor

• DSC_0676.JPG
    DSC_0676.JPG
    159 KB · Besök: 160
Det fanns fläderblomstonic(Schweppes) på Irland, någon som vet om det finns att köpa i Sverige? Passade fint med gin:en!

Trailer Trash-style ikväll. Borde cyklat Free Ride med en sån fulgrogg, men idag blev det lvg-Bianchin. Nåväl, har hunnit med mikrad thaimat med budgetitalienskt sen biran och shoten i ölsystertråden. Skål, kosmonauter!

6DB8E0B1-9619-4044-97DF-18A281CA1B7E.jpeg

Man drar en kortis efter jobbet, man duschar, man cyklar betydligt långsammare med vandringsväskan på ryggen ut längs Prins Bertils Stig. Man tar en bärs, man cyklar vidare, man badar naken, man tar en whiskey, man cyklar klart. Sen tänder man grillen, tar en Garage, käkar grillspett med färskpotatis- och sparrissallad med ett enkelt italienskt vin därute på Örnäsudden. Man har glömt saltet hemma, men man sköljer primörerna i havet oxå är allt biff. Man öppnar portvinsflaskan med multiverktyget och käkar dessert, och sen tar man isen ur ståltermosen och sänker några citronskivor som fått färg av efterrättshallonen i en härlig GT på Västra Stranden. Såhär kan det fan få vara, tycker jag...

518A4671-BBDD-4CCB-B134-33F638B9C016.jpeg

Det vanliga såhär års. Batterigin, Schweppes. Men jorduggar, färsk timjan och en kvarts ekologisk citron pressad. Sitter som koden i Greta efter allt. Skål för fan, låt inte dom jävlarna ta dig.

FA8DE8D0-A5FA-441A-8F16-7FEA9D5FAC5F.jpeg

Kontrar med en Vodka Tonic - också 50% rätt! :) Billig taxfreevodka och Schweppes, och mina nya magiskt bra megakuber!

Bilagor

• 20190629_214201.jpg
    20190629_214201.jpg
    164.8 KB · Besök: 193
  • 20190629_214639.jpg
    20190629_214639.jpg
    91.6 KB · Besök: 138
Kneecap sa:
Tjena!

Provade Ceders Alt-Gin idag. Blandades med Ekobryggeriets Nordic Tonic.

Oerhört bra alkoholfri GT helt klart. Gordons färdigblandade är godkänd och klart drickbar, men det här är vuxet, kryddigt och smakrikt.
Kan helt klart rekommenderas för de dagar man behöver köra eller om man är helt vit.
Antingen har vi olika smaklökar eller så är min flaska som jag köpte idag kraftigt defekt. Den smakar kraftigt utspädd flädersaft om man dricker den ren och gör mindre än en pressad citronskiva k tonic. Om den borde smaka mer ska jag gå tillbaka och få den bytt.

Semesternedräkning i form av cykling, rep, goda italienska viner till maten och sen Tanqueray Rampur med Fever Tree och stora isbitar. Skål, kosmonauter!

B7C3CE4F-E19B-4000-B39A-8A7EAE802AF6.jpeg

Rattnalle sa:
Antingen har vi olika smaklökar eller så är min flaska som jag köpte idag kraftigt defekt. Den smakar kraftigt utspädd flädersaft om man dricker den ren och gör mindre än en pressad citronskiva k tonic. Om den borde smaka mer ska jag gå tillbaka och få den bytt

Tjena!

Låter som att det är något fel eller att smaklökar gör såpass mycket. Har druckit den flera gånger med div olika smaksatta tonics och den gör definitivt mer skillnad än en citronskiva.

Kneecap sa:
Rattnalle sa:
Antingen har vi olika smaklökar eller så är min flaska som jag köpte idag kraftigt defekt. Den smakar kraftigt utspädd flädersaft om man dricker den ren och gör mindre än en pressad citronskiva k tonic. Om den borde smaka mer ska jag gå tillbaka och få den bytt

Tjena!

Låter som att det är något fel eller att smaklökar gör såpass mycket. Har druckit den flera gånger med div olika smaksatta tonics och den gör definitivt mer skillnad än en citronskiva.
Du skulle alltså inte använda "kraftigt utspädd flädersaft" som beskrivning? Noterade i någon recension att den tydligen ska ha rätt kort shelf life, den kanske stått för länge helt enkelt. Tar med den tillbaka nästa gång jag passerar systemet tror jag.

Rattnalle sa:
Du skulle alltså inte använda "kraftigt utspädd flädersaft" som beskrivning? Noterade i någon recension att den tydligen ska ha rätt kort shelf life, den kanske stått för länge helt enkelt. Tar med den tillbaka nästa gång jag passerar systemet tror jag.

Tjena!

Nej verkligen inte.

Tillbaka
Topp