Kristoffer
Aktiv medlem
[OT] Vilken lagom kall G&T dricker du nu?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har du provat att blanda ut den med tonic?Nja, går ner men ingen höjdare.
Nja, går ner men ingen höjdare.
Kall Tonic men ingen is.Noterar att du och många med dig skippar isen.
REJÄLT med is är lika viktigt som övriga ingredienser (som inte är så många i en GT).
Ah, been there, done that.Kall Tonic men ingen is.
Ingen is på grund av något bristfällig utrustning i den hyrda sommarstugan.
Skicka ner en gurka och lite svartpeppar.Ingen höjdare men går att dricka.
För tydlig smak av rosor, om jag går på systemets beskrivning..
Nej jag vet, Schweppes tonic är nästan odrickbar. Använd en bättre tonic så blir getingen bättre också.Ingen höjdare men går att dricka.
För tydlig smak av rosor, om jag går på systemets beskrivning..
Jag tycker nog tvärt om, jag vill bara ha tonic utan någon annan påverkan.Nej jag vet, Schweppes tonic är nästan odrickbar. Använd en bättre tonic så blir getingen bättre också.![]()
Skicka ner en gurka och lite svartpeppar.
Ja det finns ju väldigt mycket i tonic-hyllan som är mycket sämre med massa konstiga eller för söta smaker även i "vanlig" tonic, även om jag själv ogillar bismaken av sötningsmedel i den sockerfria versionen så håller schweppes en bra referensnivå.Jag tycker nog tvärt om, jag vill bara ha tonic utan någon annan påverkan.
Hallå gänget!
Har hamnat i nöd och behöver dra en livlina. Förklara för mig, som vore jag ett barn, hur jag lite smidigt och avslappnat levererar en top notch GT på lördag!![]()
Tänker du möjligtvis på:Har de bytt recept? De brukade ju vara otäckt söta, utom den med granskott som var OK. Men annars tar jag nog hellre schweppes. Föredrar fever tree i så fall men finns ju tusen till att välja på numera.
Inte massa krusiduller och frukt, men jag brukar pressa i limen eller citronen och dra skivan längs kanten på glaset också, så får man lite smak från den jämfört med att bara lägga i den. Men fortfarande bara lite, inte så det tar över.

Deras ursprunglig produkt, tonic-sirapen, tyckte jag var bra men resten sen dess.. nä.Tänker du möjligtvis på:
Visa bilaga 750207
Har provat några varianter och kommer inte ge dem några fler chanser, obehagligt söta.
Blå eller gul Fever Tree, Hernö gin och tunnskaliga ekocitroner så är du hemma.Har hamnat i nöd och behöver dra en livlina. Förklara för mig, som vore jag ett barn, hur jag lite smidigt och avslappnat levererar en top notch GT på lördag!![]()
Facit!Blå eller gul Fever Tree, Hernö gin och tunnskaliga ekocitroner så är du hemma.
Blå eller gul Fever Tree, Hernö gin och tunnskaliga ekocitroner så är du hemma.
Skönt att följa facit!
Om du inte gör det svårt för dig är det inte svårt. God bourbon så löser sig resten.Man kan nörda ner sig precis hur mycket som helst och lattja med exotisk gin och massa underlig tonic, men för mig så vinner alltid i slutändan det som finns i standardutbudet på de lokala butikerna. Det är jävligt gott i sin enkelhet.
Och nån dag ska jag lära mig att blanda en Old Fashioned.
Jag lyckas inte pricka balansen med sockerlagen, blir antingen för kärvt eller för sött.Om du inte gör det svårt för dig är det inte svår.
Jag uppskattar ju på gränsen till för lite så det mest rundar av lite, men börjar du där kan du alltid balansera upp sen. För sött är hopplöst på alla sätt ;)Jag lyckas inte pricka balansen med sockerlagen, blir antingen för kärvt eller för sött.
Jag får revidera lite.En GT som var ok men lite oinspirerande. Var tvungen att ta en ren för att förstå varför. Den är mest stark utan speciellt mycket smak. Lite besviken, vill gilla lokal gin.
Provade precis en ekobryggeriet och som du säger är de lite söta. Inte min gt direkt. Gin var Norrbottens destilleri. Rejält med is och citronskalDeras ursprunglig produkt, tonic-sirapen, tyckte jag var bra men resten sen dess.. nä.
Men nej jag tänker på ecobryggeriet som iaf förut var söta och inte så smakstarka.