[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Tar en juice från grymma Wylam och tänker på Sean ?
20201031_140011-01.jpeg

Jag dricker sällan mer än nån enstaka starköl, och är en enkel man - favvosarna är golden ale och porter av rätt vanliga slag, men idag var jag sugen på lite brutal imperial stout. Dessa två träffade precis rätt.

Bilagor

• IMG_20201031_163344.jpg
    IMG_20201031_163344.jpg
    380.9 KB · Besök: 208
  • IMG_20201031_164639.jpg
    IMG_20201031_164639.jpg
    459.8 KB · Besök: 208
Vi håller på med ett ombyggnadsprojekt på vattenverket vi har på mitt jobb. En av leverantörens projektörer har ett microbryggeri. Han upptäckte att vårt vatten verkade ha mycket bra egenskaper för att brygga IPA, så han tog med sig några dunkar för att prova.
Resultatet blev utmärkt. ?
DSC_3234.JPG

Vi håller på med ett ombyggnadsprojekt på vattenverket vi har på mitt jobb. En av leverantörens projektörer har ett microbryggeri. Han upptäckte att vårt vatten verkade ha mycket bra egenskaper för att brygga IPA, så han tog med sig några dunkar för att prova.
Resultatet blev utmärkt. ?Visa bilaga 450939

Forsmark - samma damm som kylt kärnreaktor då eller? :)

Forsmark - samma damm som kylt kärnreaktor då eller? :)
Både ja och nej. Bruksdammen, där vattnet kommer ifrån används till dricksvatten och industrivatten.
Industrivattnet total-avsaltas och används i reaktorkretsen i ett slutet system, men det kyls i sin tur av havsvattnet i kondensorer efter att ångan passerat turbinerna.

Känns som att jag behöver uppdatera mig en aning. Hade ingen aning som att det fanns möjligheter att åka skidor i Sverige så här års.

Vad jag vet hade Idre öppet för grupper för någon vecka sedan (sparad snö) . Tänndalen hade öppet för allmänheten förra helgen, men denna bara för grupper (sprutad snö). Men värmen går hårt åt det lilla.

Ja, det är väldigt kul att de fått rejält fotfäste även på Systemet nu, och samtidigt fortsätter släppa helt nya ? Varit ett favoritbryggeri bra länge. Att även labben kommer från Nora gör inte saken sämre.
Jag är tämligen nyinvigd. Testade min första Apex för ett par månader sedan. Just denna kan vara bland det bästa jag druckit i ölväg.

Ja, det är väldigt kul att de fått rejält fotfäste även på Systemet nu, och samtidigt fortsätter släppa helt nya ? Varit ett favoritbryggeri bra länge. Att även labben kommer från Nora gör inte saken sämre.
Kul! Då har du mycket gott att prova. En del av deras bryggningar släpps bara begränsat, men många verkar de nu även hålla vid liv för längre släpp. Jag beställde precis deras absolut nyaste som släpptes via Glasbanken nu ikväll ?

Edit: hur fan blev det ett citat på mig själv... Det funkar bra. Ibland.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp