[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Det tar sig ?

Bilagor

• DSC02380-01.jpeg
    DSC02380-01.jpeg
    207.7 KB · Besök: 51
I mitt tycke den godaste portern, Victory at sea från Ballast Point. Kaffe & vaniljtoner, passar som förrätt, varmrätt & efterrätt.

Bilagor

• 20160422_123219.jpg
    20160422_123219.jpg
    213.6 KB · Besök: 43
Nynäshamns Ångbryggeri - Bötet Barley Wine [Bourbon]. Släpptes idag, så jag köpte några flaskor.

Varning för att dricka för kall, då var den inte god. Nu rumstempererad och helt ok, jag tror jag gillar den vanliga Bötet bättre.

Det är ju så svårt att få igenom de de sliskiga bourbon tonerna bra i en öl, om man lagrar de tillräckligt så de kanske blir lite mer balanserad.
Jag ställde tillbaka de flaskor jag plockade från hyllan när jag tänkte ett varv till på vad jag faktiskt tycker om bourbon lagring.
Känner att jag gjorde rätt.

Jag dricker en cuvée mam zelle. Trodde jag skulle få en lite mer fyllig blonde men den var väldigt syrlig, precis på gränsen av vad jag klarar. Jag gillart =)

Fast de gjorde ett fantastiskt jobb med den ekfatslagrade Sotholmen Extra, måste jag säga, tror det är det bästa från dem jag druckit. Smakade bara mer och bättre än den vanliga, ingen whiskysmak som stack igenom alls. Finns kvar lite flaskor på en del krogar men annars slut.

Edit: Ska tillägga att jag verkligen inte är något fan av "whiskey-öl" annars, Innis & Gunn är sånt som jag hellre häller ut än dricker.

Kommer låta mina återstående tre flaskor ligga till sig lite, jag köpte 4 flaskor (75cl) Brännskär Imperial när den släpptes (huggsexa på bolaget..) och bara några månaders lagring gjorde verkligen underverk, den jag öppnade direkt var ok men inget fantastiskt.

Sen är det ju kul med ett bra bryggeri på hemmaplan förstås.

Senast ändrad:
Henrik, den där Saison var riktigt bra!

Jag dricker en mangofeber dipa, lite platt tycker jag nog. Den doftar grymt, men smaken är inte med. Försäljningsknep?

Nynäshamns ångbryggeri, smörpunder porter 2011

På fat hos man in the moon

Bilagor

• DSC_0145.JPG
    DSC_0145.JPG
    251.4 KB · Besök: 47
Tillbaka
Topp