[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Intressant. Tack för tipset, Marr.

Bilagor

• 20170728_224941.jpg
    20170728_224941.jpg
    52.1 KB · Besök: 150
Den blir inte bättre riktigt kylskåpskall men det funkar ändå hyfsat. Jag förlåter det eftersom italiensk öl i Italien smakar rätt ok ändå :-)

Bilagor

• IMG_20170729_163714232.jpg
    IMG_20170729_163714232.jpg
    211.6 KB · Besök: 138
Inte min bild (vi hann tyvärr förtära alla öl) men Hagelbössa, Janne Schaffer, 41337 (leet 4?) och Transporter Stout blev det efter ett besök på Häljegård. Han som driver gården måste ha julafton varje dag :D.

Bilagor

• 10731922_829274243859597_1554032609_n.jpg
    10731922_829274243859597_1554032609_n.jpg
    24 KB · Besök: 131
Senast ändrad:
Nyckelby Bärnsten och Duett.

Resized_20170802_135511.jpg

Båda goda.
Upptäckte till min fasa att Bärnsten var en lättöl, men jag tror det är den godaste lättöl jag nånsin druckit.

Eftersom norrmännen åker till Sverige och handlar öl, så åker jag till Norge för att se vad de missar ;-)

Veteöl har aldrig varit en favorit, men den här var nästan god.

Bilagor

• DSC_0952.JPG
    DSC_0952.JPG
    151.4 KB · Besök: 125
Norge-historien fortsätter. An-Magritt var visst ihop med Johannes, och har fått ett eget öl uppkallat efter sig.
Även detta var ett gott öl.

Bilagor

• DSC_0953.JPG
    DSC_0953.JPG
    163 KB · Besök: 120
Eftersom det är fredag och dessutom ölens dag idag så har jag slagit till på perlenbacher pils från lidl. :-)

Provar lite nya glas.
Ölen var OK, inte mer.(lite för fruktig för en Ale enligt min smak)

Bilagor

• IMG_2376.JPG
    IMG_2376.JPG
    376.8 KB · Besök: 135
Lagom kall var det ju. Passade på att beställa in en rumstempererad kallholmen IPA, på Turbåten Symfoni som kör i Luleå skärgård.

P1001104.JPG

Kalla mig konstig men jag föredrar vid tillfälle att dricka bra öl varm, smakrikt är bara förnamnet. :)

Varför serveras så mycket öl vid typ 3 grader istället för 11-14 grader som det står på många flaskor?

lleberg sa:
Lagom kall var det ju. Passade på att beställa in en rumstempererad kallholmen IPA, på Turbåten Symfoni som kör i Luleå skärgård.

Kalla mig konstig men jag föredrar vid tillfälle att dricka bra öl varm, smakrikt är bara förnamnet. :)

Varför serveras så mycket öl vid typ 3 grader istället för 11-14 grader som det står på många flaskor?

För att det för många bara är en törstsläckare och då vill ha den iskall, typiskt amerikanskt med frostade ölglas.
Britterna har dock fattat galoppen och serverar ölen betydligt varmare, som du säger det smakar mer, och godare! :)

Min favorit Rochefort 10 smakar som bäst när den börjar nå rumstemperatur. =)

42Hz sa:
lleberg sa:

För att det för många bara är en törstsläckare och då vill ha den iskall, typiskt amerikanskt med frostade ölglas.
Britterna har dock fattat galoppen och serverar ölen betydligt varmare, som du säger det smakar mer, och godare! :)

Eftersom brittisk öl är så blaskig måste den vara varm för att smaka något överhuvudtaget.
I övrigt håller jag med om att smaken på god öl blir ännu bättre om det närmar sig rumstemperatur.

Kvalster sa:
42Hz sa:
lleberg sa:

Eftersom brittisk öl är så blaskig måste den vara varm för att smaka något överhuvudtaget.
I övrigt håller jag med om att smaken på god öl blir ännu bättre om det närmar sig rumstemperatur.

Kanske beskriver vi brittisk öl som smaklös för att vi dricker den för kall? :)

Tillbaka
Topp