[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

D1D31F2C-5E30-4C29-8812-A3C02F4B16D8.jpeg

?

Man lär sig ibland något nytt. Av 12 kloster som brygger trappistöl så ligger tydligen ett i England.
Visa bilaga 524025

Det är dessutom bara ett par år gammalt! Ölbryggandet alltså, klostret är säkert flera hundra år gammalt. Men de började brygga nyligen och tydligen är det bra. Har en flaska i kylen till på fredag.

Var säkert tio år sedan jag smakade den här på en sylta på Andra Lång, och då har jag för mig att jag gillade den. Nu smakar den dock väldigt konstigt tycker jag. Supermycket nejlika. Skall det vara så?

Nej, det är en batch som blivit fel! Något konstigt med jästen.

Så ge den en chans till! Det är en riktigt bra öl fortfarande.

Nej, det är en batch som blivit fel! Något konstigt med jästen.

Så ge den en chans till! Det är en riktigt bra öl fortfarande.
Tänkte väl. Jag borde kanske höra av mig och klaga?

Först några kilometer löpning, sen en halvtimme styrka och därefter bastu med tillhörande dryck ?
Visa bilaga 524866
Jag saknar cykling i det dagsverket, men jag har ju autistiska dryckesdrag. Däremot gläder det mig att du med ”tillhörande dryck” menar vatten i bastun, och sen öl efteråt. Bastuölen är sakral, men den kommer antingen i en solstol utanför bastun när du är klar och bara öppnar dörren och låter den sipprande värmen smeka din ångande nakna kropp - eller sen efter både dusch och ombyte när du fått på dig flanellskjortan och sitter med rött ångande ansikte i fåtöljen och snart orkar lufta vinet. Fan, får nog själv ta mig en bertil tror jag. En belgare. Skål!
4A659B5B-70DA-4B84-B5A3-5427454496C5.jpeg

Tillbaka
Topp