42Hz
Aktiv medlem
[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
Låg-ohm:ig. =)På vilket sätt?
God, äcklig, stark???
Lättdrucken för att vara nästan 10%. Fast den blev i sötaste laget när den började värmas upp för mycket.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Låg-ohm:ig. =)På vilket sätt?
God, äcklig, stark???
Man lär sig ibland något nytt. Av 12 kloster som brygger trappistöl så ligger tydligen ett i England.
Visa bilaga 524025
Testade i vintras. Klart brittisk.Det är dessutom bara ett par år gammalt! Ölbryggandet alltså, klostret är säkert flera hundra år gammalt. Men de började brygga nyligen och tydligen är det bra. Har en flaska i kylen till på fredag.
Lite för mycket julöl för min smak. Inte så dum men inte min kopp te.Det är dessutom bara ett par år gammalt! Ölbryggandet alltså, klostret är säkert flera hundra år gammalt. Men de började brygga nyligen och tydligen är det bra. Har en flaska i kylen till på fredag.
Jag tycker du verkar ha en intressant ölimport :-)Har man slovakisk sambo , då Zlaty Bazant är ett MÅSTE ibland !
Denna gången lite "lättare" model - 10,5 ( 4,6 % )
Visa bilaga 524323Visa bilaga 524324
Jag tycker du verkar ha en intressant ölimport :-)
Var säkert tio år sedan jag smakade den här på en sylta på Andra Lång, och då har jag för mig att jag gillade den. Nu smakar den dock väldigt konstigt tycker jag. Supermycket nejlika. Skall det vara så?
Står en 2003 i min källare ?
Budvar är ju riktig öl, ingen j-a majs i den ?En av storsta stölder i historien ; BUDWEISER märke !!!
Vilken tur att jag har hemma ORIGINALET
Visa bilaga 524683
Tänkte väl. Jag borde kanske höra av mig och klaga?Nej, det är en batch som blivit fel! Något konstigt med jästen.
![]()
Problem med jäststam - Nynäshamns Ångbryggeri AB
Tyvärr måste vi meddela att vi just nu har problem med jästen i ett par batcher av Bedarö Bitter. Batch 154291 har hamnat på Systembolagshyllan. Något den inte skulle ha gjort eftersom vi stoppade den för två veckor sedan på restaurang. Den är nu stoppad och återkallningsprocessen är i gång...www.nyab.se
Så ge den en chans till! Det är en riktigt bra öl fortfarande.
Jag saknar cykling i det dagsverket, men jag har ju autistiska dryckesdrag. Däremot gläder det mig att du med ”tillhörande dryck” menar vatten i bastun, och sen öl efteråt. Bastuölen är sakral, men den kommer antingen i en solstol utanför bastun när du är klar och bara öppnar dörren och låter den sipprande värmen smeka din ångande nakna kropp - eller sen efter både dusch och ombyte när du fått på dig flanellskjortan och sitter med rött ångande ansikte i fåtöljen och snart orkar lufta vinet. Fan, får nog själv ta mig en bertil tror jag. En belgare. Skål!Först några kilometer löpning, sen en halvtimme styrka och därefter bastu med tillhörande dryck ?
Visa bilaga 524866
Tänkte väl. Jag borde kanske höra av mig och klaga?