[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

88B8192C-C224-47D4-ADD2-D5A1DBB9D54B.jpeg

Fortsätter med lite tester från Kulturbryggeriet

Jag är så dålig på stouts men tyckte den var god, mer lättdrucket än förväntat. Mild lakritssmak. Men jag saknar vettiga referensramar och är nog inte rätt man att svara faktiskt.

Men jag gillar gillar Remmarlövs så allt nytt på hyllan åkte med hem. ? Har dipan kvar och det är väl mer "min öl". Svart ipa har jag inte riktigt fattat, en mörk brittisk eller belgisk ale fast med mer humle? Nja, då tar jag nog hellre det ena eller det andra

20220208_181046.jpg

Den första var bra. Hade förberett mig på överdriven vaniljsmak typ flytande Kåvepenin passerandes svullna halsmandlar på den tiden man inte ens hade framdämpare och en MTB hette GT eller Cannondale, men bara en vanlig bra porter. Den andra; fick läsa på etiketten för att se om tanken var någon tillsatt smak, men nej. Den var bara konstig och dålig.
703DED71-075F-4C9D-A442-133A7201E652.jpeg
3AC5403C-A73B-4B64-B612-F47909060780.jpeg

Den första var bra. Hade förberett mig på överdriven vaniljsmak typ flytande Kåvepenin passerandes svullna halsmandlar på den tiden man inte ens hade framdämpare och en MTB hette GT eller Cannondale, men bara en vanlig bra porter. Den andra; fick läsa på etiketten för att se om tanken var någon tillsatt smak, men nej. Den var bara konstig och dålig.
Visa bilaga 539855Visa bilaga 539856
När man vill må python? ;)

Tillbaka
Topp