[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Herregud vad de överdesignar ölburkar nu för tiden, en ganska udda trend kan jag tycka ?

Många verkar investera avsevärt mer i designen, marknadsföringen än i själva smaken men det kanske är så det funkar. Vi människor är exceptionellt lättlurade, reklam funkar.

Herregud vad de överdesignar ölburkar nu för tiden, en ganska udda trend kan jag tycka ?

Många verkar investera avsevärt mer i designen, marknadsföringen än i själva smaken men det kanske är så det funkar. Vi människor är exceptionellt lättlurade, reklam funkar.
Visst kan en vacker design dra till sig uppmärksamhet, men i slutändan är det smaken på ölet som ska avgöra om det är värt att köpa. Men problemet är att människor själva uppfattar saker visuellt.

Vi människor är exceptionellt lättlurade, reklam funkar.
Jag är 100% "tät" om det gäller reklam (gäller inte bara öl).
Tittar inte ens på alla "ultradesignade" burkar. Vill inte heller veta HUR det smakar (oftast smakar INTE bra).
När man tittar på vanliga pilsner flaskor (tjeckiska, tyska), har man direkt lust att öppna!! Jag är gammal envis jävel, och ska INTE gå med trenderna :LOL:

Sorry, men när jag ser:
"Bitterheten i doften var faktiskt ganska tillbakahållen och kompletterades av gröna äpplen och bananer samt svaga toner av läder, gummi och olivolja. Fascinerande!"
börjar jag skratta högt :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Det påminner mig o 2-dagars vin "kurser" (för 4850 + MOMS, men all provad vin pröjsar du själv!!!).
När man har (efter avslutad, och betald kurs) , innramad och häng på väggen hemma, vackert "vinekspertcertifikat", kan man börja prata "vinspråket" på fester och restaurang vistelser, och berätta om alla nyanser och dofter, som resten av sällskapet har ingen aning om .

Senast ändrad:
Polsk suris.
IMG_5825.jpeg

Hm, vilket tjat om nya öltyper det är. Detta är kanske den bästa öltypen. Funderar på hur jag ska kunna sälja in en resa till Niederrhein till nån. Denna är ok, men det finns bättre.

377192743_1027894508413228_9210366070750146780_n.jpg

"Helt igenom fel, fel som fan, som en estnisk indian..."

Jag har en sån där liggande i källaren och vet inte vad jag ska förvänta mig. Vad smakar den? 21 % är ju helt sjukt.
Ingen kolsyra, söt, fat, choklad.
Förvånansvärt lätt för procenten, och i förhållande till det så är den inte särskilt spritig. Men det är ju mycket smak, jag tyckte den var väldigt god, men det gjorde inget att jag delade den med en kompis.

Ingen kolsyra, söt, fat, choklad.
Förvånansvärt lätt för procenten, och i förhållande till det så är den inte särskilt spritig. Men det är ju mycket smak, jag tyckte den var väldigt god, men det gjorde inget att jag delade den med en kompis.
Ingen kolsyra? Borde jag tänka på den mer som en udda likör?

28% Ingen kolsyra, den är som likör. :)

Samuel Adams - Utopias
1699617919003.jpeg

EDIT: Inte min bild eller öl, var som svar på ovan. :) Har dock smakat 10, eller om det var 15cl för många år sedan.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp