[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Quad från Qotland...

imgly_299514639599962422.jpg

Den rosa, är det Rochefort trippel?
Kameran ljuger, den är mer lila. Ja, det är deras trippel, tråkigt att den inte finns på bolaget längre. :/
Straxt under 40kr/flaska inklusive frakt för båda lådorna, bolaget tar 48:70:- för RF10, om den skulle råka finnas på lager...

Hittade på Beercrush (som tyvärr verkar ha pausat företaget av personliga skäl).

De har REA idag!

Senast ändrad:
För det mesta gör de mig mest besviken, alldeles för mesiga, men den där är rättså OK ändå.
Gotland, BTW, de flesta av deras öl bryggs i Grängesberg, som alla andra från Spendrups.
Nu rasade min världsbild ihop. Gotlands bryggeri från storpotäten i Grängesberg... ?
..säg inte att samma sak gäller Oppigårds (de är ju redan i Dalarna iofs).

Det finns ju många varianter i Bulldog-serien, jag har nog inte smakat allihop, men jag har tyckt bra om dem jag provat, inklusive Wisby stout.

Nu rasade min världsbild ihop. Gotlands bryggeri från storpotäten i Grängesberg... ?

Det finns ju många varianter i Bulldog-serien, jag har nog inte smakat allihop, men jag har tyckt bra om dem jag provat, inklusive Wisby stout.
Vad jag hört är det ju ett litet "experiment"-bryggeri på Gotland där de testar att brygga olika öl, gissar att det som sedan blir poppis och produceras i större mängder tillverkas i de större bryggerierna.

Hur många bryggerier har Spendrups?

Fyra. Ett i Grängesberg, ett i Hällefors och så har vi även våra två dotterbolag OMAKA i Stockholm och Gotlands Bryggeri i Visby på Gotland.

Nä Oppigårds är sig själva och bryggs i Ingvaldsbenning.

Men Mariestads, Norrlands (Guld), Melleruds, Guldkällan, Gränges, Pistonhead, Brutal Brewing, A ship full of IPA och Tail of a Whale ryggs alla hos Spendrups i Grängesberg.

Tillbaka
Topp