[OT] Vilken stor kombibil är bäst på landsväg?

Tror det är fotgängarskyddet som bromsar, i låg fart, man har zoner i backkameran och kommer man in på rött så bromsar den och tokpiper. Sitter ju även kameror i backspegeln fram som jag antar nitar om det kommer upp något på vägen i högre fart. Det har jag ännu inte testat...

Jag fick känna på bältessträckare och panikbroms i Åre. Blev lite förvånad då jag tyckte att jag hade koll men måste ha varit gränsfall. Stramade rejält hårt åt om bröstet :)

Jag fick känna på bältessträckare och panikbroms i Åre. Blev lite förvånad då jag tyckte att jag hade koll men måste ha varit gränsfall. Stramade rejält hårt åt om bröstet :)
Jo, systemet har lite större marginaler än vad jag tycker behövs. Systemet har nog rätt. Frugan tycker det iaf när hon sitter bredvid.

Autobromsen är lätt överkänslig i VW tycker jag, bilen brukar skrika BROMSA! rätt ofta i stockholmstrafiken och har tvärnitat åt mig ett gäng gånger också. Alltid när filbytare bytt in framför mig. Radarn borde ju ändå märka att de kör fortare än mig och att vi därmed inte är på väg att krocka.

I måndags skulle jag högst upp i Tegefjäll efter fyra dagar med snö och minusgrader. Det sköna ler/blötsnöslasket som var när det var sol och 8-9+ grader var inte att leka med. Utan fyrhjulsdrift hade jag fått huda på längre ner. (320D X-drive)
Men nu var ju rubriken stor kombi på landsväg.
Jisses vad jag saknar min fd, en BMW 535D. Ett sånt landsvägslok .Omkörning: titta på gasen så var det klart. En så skön bil, lagom hård i sättningen, lastar bra. Alla finesser som man vill ha.
Om nu en oväntad finansiär dyker upp köper jag en 535D X-drive på direkten
Nä, inte klimatsmart men fan va go bil..

I måndags skulle jag högst upp i Tegefjäll efter fyra dagar med snö och minusgrader. Det sköna ler/blötsnöslasket som var när det var sol och 8-9+ grader var inte att leka med. Utan fyrhjulsdrift hade jag fått huda på längre ner. (320D X-drive)
Men nu var ju rubriken stor kombi på landsväg.
Jisses vad jag saknar min fd, en BMW 535D. Ett sånt landsvägslok .Omkörning: titta på gasen så var det klart. En så skön bil, lagom hård i sättningen, lastar bra. Alla finesser som man vill ha.
Om nu en oväntad finansiär dyker upp köper jag en 535D X-drive på direkten
Nä, inte klimatsmart men fan va go bil..
Fyrhjulsdrift är ju helt oslagbart i de där situationerna, och sitter ju inte i vägen i övrigt heller. Moderna system ger ju knappt nåt utslag på bränsleförbrukningen heller, så 4WD är en no-brainer. Den extra framkomligheten och säkerheten är guld värd.
Själv har jag inte behov av en så stor bil som en 5-serie, men jag ångrar att jag inte slog till på den i princip fullutrustade 330d Xdrive jag kollade på i februari. Helt underbar, och snål, motor. Har insett nu att de är mer sällsynta än jag trodde.

4411.jpg

Tillbaka
Topp