[OT] Vilken stor kombibil är bäst på landsväg?
Passat har haft enorma problem med rost. Vet inte om de fått ordning på det nu, men brorsans förra (2008 el nåt) rostade på de mest konstiga ställen redan när den var 4-5 år. När han sålde den för ett par år sedan såg den för jävlig ut. Har sett flera som sett ut så. Som Rattnalle skriver är de rätt torftiga invändigt också. Jag skulle definitivt undvika VAG tills de dokumenterat kommit tillrätta med rostproblemet, och även fått till lite körglädje. Grymt trista att köra. Kommer du fr BMW lär du bli rejält besviken.nikasp sa:Rostar?! Jag har en snart tolv år gammal BMW X3 från 2007 som inte har någon rost alls trots att den gått 25000 mil här nere i Stockholm. Jag trodde bilarna i mellanklass och premium i princip inte rostar.
Vill själv gärna komma ner på backen så det blir roligare att lasta takbox. Måste ha hyfsad markfrigång tyvärr så BMW 520 faller bort... Passat Alltrack har bara 17 cm vilket väl räcker medan vanliga har 14 cm om jag läst rätt. Superb är ett alternativ också och Kodiaq ser bra ut men tyvärr SUV och högre än jag vill ha. Passat ligger nog bäst till för tillfället men jag hade gärna kört på med något år gammal BMW.
Även min BMW (320d fr 2009) är rostfri, trots 17000 mil på mätaren. Mycket bättre än min gamla Volvo S60. BMW:n verkar också ha mycket högre kvalitet på chassidetaljer, den känns fortf rapp och tajt och besiktningen hittar aldrig nåt glapp trots att jag ber dem leta extra noga efter sånt.