Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nyhet på systemet! Var riktigt trevlig. Finns 3000 flaskor. Från Libanon!
Visa bilaga 402566
Jo då, tanninrik, men inte så att det tar överhand. Funkar fint även utan mat. Jag gillar dock hyfsat hög tanninhalt.Libanesisk vin har ofta högt innehåll av tanniner, passande libanesisk mat såklart.
Hur är denna?
Great minds shop alike, från tillfälliga sortimentet. Vi öppnade en likadan i lördags, fast till ankbröst med apelsin-rödvinssås. Den är mäkta tät och rätt kärv. Annorlunda. Förut har jag även köpt "Un Jour" av samma typ.Lite fransk malbec till en cassoulet på lamm och färsk körv.
Den här vill jag ändå minnas som mer tillgänglig än den Un Jour som jag prövat tidigare.Great minds shop alike, från tillfälliga sortimentet. Vi öppnade en likadan i lördags, fast till ankbröst med apelsin-rödvinssås. Den är mäkta tät och rätt kärv. Annorlunda. Förut har jag även köpt "Un Jour" av samma typ.
... Lyssnar på Lundell och ser imman släppa på Moscow Mule-muggen.
Du kan väl för alla tanniner i världen inte säga Lundell och hipster i samma mening?Den här meningen var nog det mest hipsteriga jag läst på länge. ;)
(Annars framför du en väldigt relevant poäng.)
Du kan väl för alla tanniner i världen inte säga Lundell och hipster i samma mening?
Det är ju inte ett "äldre" vin, så kbk.Fråga om luftning:
Skall öppna en Amarone Classico 2013 från Bertoldi ikväll. Jag vet att allt rödvin vinner på luftning, men jag vet också att äldre viner kan ”försvinna” av för mycket luftning. Så vad tror ni om trettio minuter på karaff? Och skall jag ha locket på karaffen så inte all arom smyger iväg?
Den kan du lufta minst 30 min på karaff. Inget lock, och du kommer inte att lufta den för länge oavsett hur kvällen lider.Fråga om luftning:
Skall öppna en Amarone Classico 2013 från Bertoldi ikväll. Jag vet att allt rödvin vinner på luftning, men jag vet också att äldre viner kan ”försvinna” av för mycket luftning. Så vad tror ni om trettio minuter på karaff? Och skall jag ha locket på karaffen så inte all arom smyger iväg?
Tack!![]()
Domaine Tripoz - vins en biodynamie de Bourgogne.
Partez à la rencontre de Céline et Laurent Tripoz, vignerons en biodynamie au domaine Tripoz à Loché en Bourgogne.www.vinibee.com
Skickar till Sverige, rätt dyr frakt dock.
Kanske för sent ute men öppna kvickt. Jag hade satsat på 1-2 timmar. Skaka ner lite luft så kan det gå snabbare också. Se till att den inte är för varm. Kan bli kvalmigt i våra inomhustemperaturer såhär års.Fråga om luftning:
Hade blandade känslor för den där, ser jag i Vivino. Men den växte.Sitter och har lite ”last meal on death row” -känsla. Alla i min omgivning har eller har haft covid-19 och oroande många har tappat lukt och smak. Nu sitter man här med huvudvärk, snuva och bara väntar på att lukt och smak ska försvinna. :)
Njuter av en District 7 pinot noir som är ett favoritvin just nu. Perfekt till kött, ost och smågodis.Visa bilaga 470721
Det ena utesluter inte det andra. Själv funderar jag på om jag skall förmå mig att bli sugen på räkor och öppna en flaska vitt innan middan sen.Ledsen pojkar. Det blev destillat ikväll.
Jag är kanske för okultiverad för Chablis, men jag tycker chardonnay blir bra mycket roligare av fatlagring. Även om den är kort. Någon punkig variant från Nya Zeeland? Jag har en förkärlek för Stoneleigh. Prisvärt och mycket smak. Bra förrättsvin, speciellt till vit fisk om man vill dra på lite med kryddor.Fortsätter min Golgatavandring. Är snuvig men har lukt och smak. Idag Petit chablis på tvålitersbox till torskrygg. Något av ett slentrianval men bra ändå, har ni förslag på vad jag skulle tagit istället?