Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Exakt så vill jag leva...Visa bilaga 697999
Oden kör purriformis-stretch.
Bernadoodle?! St Bernard + pudel?Min bror kunde inte få ihop familjelivet med hund så efter ett halvår tog jag över denna bernadoodle som nu fyller 2år om ett par veckor. Den finaste kamrat man kan ha
Här med blöja efter överraskande plötsligt löp, tur mor hade en gammal trosa till övers
Visa bilaga 771710
Egentligen ska d nog vara bernedoodle misstänker jag. Alltså Berner sennen (iofs ganska lik st Bernard) och pudel hälfter, hon blev bara hel vit istället för 3 färgadBernadoodle?! St Bernard + pudel?
Gav han sig alltså?Visa bilaga 772908
Rent tekniskt ett husdjur tills jag lyckades jaga ut den ur växthuset
Och man får alltid veta var katten är nånstansMina husdjur, och kvarterets ordningsvakter.
Visa bilaga 787558
Så fin! Från vilken kennel?Visa bilaga 793026
Den här lilla coolingen har flyttat in i veckan.
Så nu är det dags att uppfostra en ridgebackvalp igen.![]()
Haha. Ja det är långärmat som gäller.Så fin! Från vilken kennel?
Har fortfarande ärr kvar från när vår 6-åriga RR var liten.![]()
Sammy är nu 16 veckor och jag antar att den tiden är stundande. Än så länge är det jag som är tråkigast att nafsa efter då jag går runt i tajta jeans och T-shirt, inte fladdriga brallor och långärmade stickade tröjor som damerna i familjen. Men visst blir det en hel del mys- och inte-så-mysnafs i händer och armar..Haha. Ja det är långärmat som gäller.
När den värsta tiden kommer när de börjar byta tänder så funderar jag på en sån där dräkt som de använder när de dyker bland hajar.
Intressant läsning för en som är med valp. Mycket jobb kvarstår men jobbet hittills är ju kul. Förutom kanske att stå i trädgården hällregn när han borde bajsa/kissa men inte kan slappna av för att det finns massa intressanta insekter o dyl i gräset att fokusera på istället.Vänta på minst-husse utanför skolan, perfekt klapp-höjd :D
Visa bilaga 793911
Två observationer från mina utflykter med hund (går, springer och cyklar med honom).
Små hundar är generellt sett mycket sämre uppfostrade. Skäller och drar i koppet när man passerar.
Inne i Stockholm är hundar markant mer väluppfostrade eller i alla fall mer vana vid hundmöten. Klart mindre "drama". Han var med på jobbet igår, sprang lös på Gärdet (officiell hundrastplats på nästan 400 000 kvm!) och gick promenad på djurgården.
Vi hade inte helt oproblematiskt med andra hundar till en början heller med både skällande och dragande (då var han 1.5 år ca) men det har vi tränat aktivt med, varje nytt möte är ett tillfälle till träning. Skulle säga att det är 1/1000 hundmöten där han kan skälla lite, ofta redan på långt håll. Vissa hundar, generellt stora typ schälfer och malle kan trigga lite, måste vara något som hänt nån gång tänker jag. Men det är ett minimalt problem.
Skällande hemma tycker jag inte bara är dåligt, han skäller när nån är nära utanför våra fönster men är i övrigt inte särskilt vaktig.
Det finns hopp. Vår RR-hane är 6 år nu och hänger okopplad på stranden med oss. Ganska ointresserad av andra.Intressant läsning för en som är med valp. Mycket jobb kvarstår men jobbet hittills är ju kul. Förutom kanske att stå i trädgården hällregn när han borde bajsa/kissa men inte kan slappna av för att det finns massa intressanta insekter o dyl i gräset att fokusera på istället.
Han kanske identifierar sig som hund?
Känner även igen det där som Ridgebackstyle.
Japp. Sammy när han var typ 12v:Känner även igen det där som Ridgebackstyle.
Visa bilaga 794528
Min 10 veckors valp just nu. Måste vara nåt de har i instinkten.![]()