[OT] Whiskytråden - vad har du i glaset?

Jag köpten den 8-åriga, den var riktigt bra. Faktiskt förvånansvärt bra när man är van med den 16-åriga.
Jag har också provat den 8-åriga och den har en fin mognad och balans. Har aldrig varit med om en dålig Lagavulin.
De har alltid en tydlig karaktär och distinktion, därför blev jag lite överraskad över mängden av korta flyktiga smaker jag uppfattade.

Fick i julklapp av frugan. Klassisk favorit.
IMG_20230121_185820_603.jpg

Halsen kändes sådär, vilket förmodligen beror på att sonen redan varit sjuk och hemma från skolan i en vecka.
Tog en rejäl skvätt 12-årig Tobermory och nu känns halsen sammetslen igen.

Halsen kändes sådär, vilket förmodligen beror på att sonen redan varit sjuk och hemma från skolan i en vecka.
Tog en rejäl skvätt 12-årig Tobermory och nu känns halsen sammetslen igen.
Funkar Whisky-drinkar mot halsont? Eller är det en rejäl strejt whiskypinne som gäller?
Eller är det bara båg att starksprit hjälper mot halsont?
Hade halsont nyligen men kom mig aldrig för att prova. Men nästa gång - är det värt?

Funkar Whisky-drinkar mot halsont? Eller är det en rejäl strejt whiskypinne som gäller?
Hade halsont nyligen men kom mig aldrig för att prova. Men nästa gång - är det värt?
Man känner sig alltid lite bättre efter en whisky.
Det är sannolikt bara placebo, men det gör ingenting. Känslan är allt. ?

Varför chansa? Det KAN ju hjälpa? ;)

Tillbaka
Topp