Ottarsloppet - någon som kört?

Brukar vara bra arrangerat. Men man får ju räkna med att det inte är jättestor tävling arrangörsmässigt. Banan är snabb och har tidigare i alla fall inte varit superteknisk, men allt är ju relativt.

En av årets cykelmässiga höjdpunkter. Ett litet mysigt välarrangerat lopp. Rekommenderas absolut om man gillar banor av typen långlopp. Extra kul att man varvar vilket gör att åskådarna får se många cyklister.

Körde ifjol. Kul bana förutom att de lät oss cykla igenom 100? meter bajsluktande lervälling två gånger. De hade kunnat lagt ut träspångar där. Blir inte ”mer” MTB för att man luktar skit i 5 mil.

Bajsvällingen kan du se på min video på youtube för övrigt.

Dr_Rydell sa:
Körde ifjol. Kul bana förutom att de lät oss cykla igenom 100? meter bajsluktande lervälling två gånger. De hade kunnat lagt ut träspångar där. Blir inte ”mer” MTB för att man luktar skit i 5 mil.

Läge att gråta när det var en kort bit gegga, sen snustorrt?
Det är ju inte velodromcykling direkt.

Ett av årets trevligaste lopp. Ganska många provcyklingar av banan innan också. Inte så tekniskt.

Bra feedback. Jag har inget emot att lukta bajs heller. Kattlådan står bredvid min trainer så jag är van vid att cykla i bajs.

Lutar mot en resa till Örbyhus. Tack, alla!

Körde banan i onsdags och dom har lagt om första 100 metrarna för att slippa sur hålet. Annars är det ett trevligt mtb rejs ?bra ordnat för att vara ett klubb rejs

NickPick sa:
Dr_Rydell sa:

Läge att gråta när det var en kort bit gegga, sen snustorrt?
Det är ju inte velodromcykling direkt.

Ett av årets trevligaste lopp. Ganska många provcyklingar av banan innan också. Inte så tekniskt.
Provcyklingarna gissar jag varit tur och retur genom bajsvällingen (för att hitta rätt spår eller för att du tror att en riktig man luktar skit?). Jag dömer dig inte, vi har alla våra böjelser...?

Du är misstänkt:
901C287B-79D9-4249-93B8-07EC238605E1.jpeg

Senast ändrad:
När jag ändå är på den här tråden - polarn funderar på att hänga med och köra CX. När jag kikar in Rydells video verkar det vara fullt görbart - vad säger ni som kört loppet?

FVDÄV så körde han Lidingöloppet igår med CX och var nöjd, om än lite mörbultad.

gerrardsdobbar sa:
När jag ändå är på den här tråden - polarn funderar på att hänga med och köra CX. När jag kikar in Rydells video verkar det vara fullt görbart - vad säger ni som kört loppet?

FVDÄV så körde han Lidingöloppet igår med CX och var nöjd, om än lite mörbultad.
Nej absolut inte. På Lidingö hade kunnat tänka mig helstelt. Inte ottarsloppet. Videon ljuger om terrängen.

Körde inte förra året. Men året innan. Tekniskt sett tycker jag den är väldigt lättåkt. Men den är ju en tolkningsfråga. Och det finns några ställen, bland annat stenig uppförsbacke där jag tvivlar på att en cx tar sig upp.

Dr_Rydell sa:
gerrardsdobbar sa:

Nej absolut inte. På Lidingö hade kunnat tänka mig helstelt. Inte ottarsloppet. Videon ljuger om terrängen.

Eftersom han kan behöva komma ner på jorden litet, så kanske jag ska rekommendera honom att köra loppet då. :-)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp