Övervärderade cyklar på k&s

Jag undrar mer över alla sprillans nya cyklar som sålts på senare tid. Blivit av med jobbet cyklar eller så många elit cyklister i Sverige som behöver 2021 års modell?

Jag kan väl snarare fundera lite högt över varför försäkringsbolag betalar mer i stöldersättning än vad många vill ha för sin 1-3 år gamla cykel. (100-60% hos if)

I praktiken bör de ju innebära att om man inte pallar sälja den, så kan man istället faktiskt använda sin snordyra cykel även på ställen där jag aldrig skulle låsa fast min. Valfri pendeltågsstation exempelvis.

Kan väl knappast räknas som oaktsamhet om man låser den med dubbla godkända lås, men de verkar ju inte hindra nuförtiden..

Varför den fula nunan?

Det hade väl räckt med den andra bilden på den överprissatta kinahojen?
Absolut prisvärd hoj jag borde veta detta efter antalet hojjar jag ägt och sålt, ge er på dom som försöker mångla ut föråldrade fälgbromshojjar till rövarpriser och ta gärna åt er själva om så är fallet

Faktiskt måste jag ta Schäfer lite i försvar, han har genom åren haft många fina vettigt prissatta hojar ute på K&S. Vad Exploron har jag ingen åsikt. Tycker dem bommat helt på det estetiska så för min del hade den inte kittlat ens för rövarpris. Sen tycker jag att den och Open dyker upp i parti och minut på K&S och då undrar man ju också varför alla ska sälja när det i grunden är en dyr cykel som knappast säljer i jättevolymer.

Faktiskt måste jag ta Schäfer lite i försvar, han har genom åren haft många fina vettigt prissatta hojar ute på K&S. Vad Exploron har jag ingen åsikt. Tycker dem bommat helt på det estetiska så för min del hade den inte kittlat ens för rövarpris. Sen tycker jag att den och Open dyker upp i parti och minut på K&S och då undrar man ju också varför alla ska sälja när det i grunden är en dyr cykel som knappast säljer i jättevolymer.

Med min annekdotsisk bevisföring är det ofta män med mycket pengar (och hipster?) som köper en Open som deras första sportig cykel, för att det är det bästa och kulaste dom finns. Kanske upptäcker dom när cyklen är färdigbyggd av hippa LBSen att det är jobbigt att cykla långt på grus.

Absolut prisvärd hoj jag borde veta detta efter antalet hojjar jag ägt och sålt, ge er på dom som försöker mångla ut föråldrade fälgbromshojjar till rövarpriser och ta gärna åt er själva om så är fallet

Tack! anledningen att jag säljer är att jag flyttar till varmare breddgrader där det finns cyklar i garaget,
exploron under mitt korta ägande har varit helt ok som gravel hoj snabb så det förslår, utseendet hade jag själv
svårt för men precis som med min nuna har jag lärt mig leva med det, som landsvägshoj har jag inte riktigt testat
men det finns inget som säger emot att den inte skulle vara rapp och snabb även där, att köra i brötig skogsterräng känns inte lika självklart med den, men det beror nog mest på mig själv, att så många sålts beror kanske till viss del att eliten på happy sågat den hårt?

Exploro med Force AXS har listpris på runt 65.000 kr och utan effektmätare vad jag kan se
Zipp 303 Disc ligger väl på runt 10-11 k + tubeless däck
Stans CB7 kolfibehjul hamnar väl på nåt liknande
650 hjul som det inte står så mycket mer om är några tusingar extra
Oklart om det sitter skivor på alla hjulen, är ju lite pengar det med.

Så man kan diskutera om det är överprissatt egentligen för vad man får - kanske hade happymobben varit gladare om man gjort som vissa gör sätter ett lågt pris för att sedan skriva att varenda pinal på cykeln kostar extra.

Ramset 18.000
Forxe AXs gruppmed effektmätare 16.000
Zipp 303 disc med däck 8.000
Stans CB7 med däck 6.500
Fucrum 650b med däck 3.500
Ceramic speed lager xxxx

Det blir ju rätt nära vad TS lagt ut allt för, och tittar man så här ser det rätt rimligt ut kan jag tycka.

Nej, det är nog inget större fel på prissättningen. Det håller jag med om.

Fin hoj skogling! Är slitdelarna ok borde du få 12k rimligt snart även om fälgbromsar inte lockar lika många som skivbromsar. Även bortåt 15k är kanske inte omöjligt, men då kan det nog ta tid att få den såld.

Så man kan diskutera om det är överprissatt egentligen för vad man får - kanske hade happymobben varit gladare om man gjort som vissa gör sätter ett lågt pris för att sedan skriva att varenda pinal på cykeln kostar extra.
Tror iallafall det är lättare att sälja cykeln med de enklare hjulen och finhjulen separat.

Exploro med Force AXS har listpris på runt 65.000 kr och utan effektmätare vad jag kan se
Zipp 303 Disc ligger väl på runt 10-11 k + tubeless däck
Stans CB7 kolfibehjul hamnar väl på nåt liknande
650 hjul som det inte står så mycket mer om är några tusingar extra
Oklart om det sitter skivor på alla hjulen, är ju lite pengar det med.

Ramset 18.000
Forxe AXs gruppmed effektmätare 16.000
Zipp 303 disc med däck 8.000
Stans CB7 med däck 6.500
Fucrum 650b med däck 3.500
Ceramic speed lager xxxx

Det blir ju rätt nära vad TS lagt ut allt för, och tittar man så här ser det rätt rimligt ut kan jag tycka.
Det är ju bara entreprenörer som orkar stycka en cykel för att få den såld, men du har rätt (typ). Vi får se om den blir såld för nuvarande pris.
Skoglings cykel blev prisvärd nu ändå!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp