Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Han skulle kört på @kais01 s modell istället: lägg till ett extra ställ och höj priset. Nu börjar det ju närma sig att höra sig för hur knepigt det är att kapa lite på benen...Det är ju bara entreprenörer som orkar stycka en cykel för att få den såld, men du har rätt (typ). Vi får se om den blir såld för nuvarande pris.
Skoglings cykel blev prisvärd nu ändå!
Finns gott om folk som önskar att de vore längre, du kanske kan sälja en bit av benen och gå med rejäl vinst ??Han skulle kört på @Berk s modell istället: lägg till ett extra ställ och höj priset. Nu börjar det ju närma sig att höra sig för hur knepigt det är att kapa lite på benen...
Fan! Kan man betala med Klarna?Jag höjer till 15 igen?![]()
Fan! Kan man betala med Klarna?
Två framgångsrika personrån senare.. är det ok med några fina lätt beg telefoner? ?Du kan få dela upp betalningen i 2 med 20 minuters mellanrum.
Såklart. Jag ber om ursäkt. Och redigerar.Förstår inte vad du refererar till. Kanske har du förväxlat mig med kais01?
Kanske. Men priset på @Skogling s hoj far ju upp och ner som värsta jojon så vem vet hur mycket jag behöver begära för mina kondyler för att det skall bära sig. ?Finns gott om folk som önskar att de vore längre, du kanske kan sälja en bit av benen och gå med rejäl vinst ??
"TOPPSKICK". ??När vi ändå håller på, vad är det för fel på annonsen på min Fuel då? ??
Hellre toppskick än nyskick ?"TOPPSKICK". ??
Tvivelsutan. Toppskick är måhända det nya nyskicket. ?Hellre toppskick än nyskick ?
Topz i taket på den kommentaren. ?Jag är ju inte någon slarver precis. ?![]()
![]()
Sänk priset till 12', så skall jag fundera på saken.När vi ändå håller på, vad är det för fel på annonsen på min Fuel då? ??
Jag är ju inte någon slarver precis. ?![]()
![]()
Ställer en enkel fråga och kasta inte sten i glashusTycker det är lite osmakligt att hänga ut folk som du gör.
?Ställer en enkel fråga och kasta inte sten i glashus
Alltid svar på allting, world champion på happy!
Jag tror att det ligger mycket i det du säger. Inte minst blir alternativen (som i andra, nya cyklar), tänker jag, roligare och mer intressanta för den som är beredd att initialt spendera 50' snarare än 25'. Det skall såklart mer till för att en begagnad hoj skall falla i smaken och samtidigt framstå som mer attraktiv än en ny med större valfrihet när det kommer till spec och olika val.Kanske är jag ute och cyklar men finns det verkligen så stor efterfrågan på begagnade cyklar för 50k, ens bland entusiaster? En av de främsta anledningarna till varför folk dras till begagnat är väl ändå att spara pengar? Det får mig att tro att de flesta som är ute efter begagnade cyklar inte är miljonärer och troligtvis har en budget som vida understiger 50000 kr. Är det så faller ju majoriteten av köparna bort redan här. Bara det borde båda illa för andrahandsvärdet på dyrare cyklar.
Sedan ställer jag mig frågande till det eventuella värdet på "uppgraderingar" och andra inkluderade tillbehör. Sådant borde vara högst individuellt, eftersom det finns så mycket olika preferenser. Säljaren kanske tycker det är värdefullt med keramiska rulltrissor och speciallack för flera tusen men vad spelar det för roll om det kvittar för köparen?
Någonting säger mig också att de flesta som är ute efter cyklar i den prisklassen ändå har råd med en helt ny dito och hellre går den vägen, det hade jag gjort iallafall. Det är väl en sak att stå med skägget i brevlådan om den billiga begagnade hojen man köpt visar sig vara trasig. Hade den kostat 50000 kr däremot...
Men, det är bara min åsikt.
En annan aspekt, tänker jag, är att (gissar jag) de flesta som letar cykel här är införstådda med att den som köper en cykel i de övre prisklasserna sällan (aldrig?) betalar listpris; ehuru begagnatpriset är satt utifrån just listpris. En del är ju till och med noga med att ange det senare i annonsen. Om jag skall köpa en begagnad hoj för så mycket pengar, vill jag köpa den av en person jag upplever som ärlig.
Oavsett är det svårt att greppa hur man kan lägga upp 50 loppor på en beggad hoj men vi är alla olika
Det tycker inte jag. Rent krasst har du givetvis rätt. Men konsumtion är för, vågar jag påstå, de absolut flesta av oss inte strikt rationellt. Det är känslomässigt och psykologiskt. Också. Sen kan vi givetvis lägga olika mycket vikt vid olika delar, för vissa är det rimligtvis irrelevant vad säljaren betalat medan det för andra är högst relevant.Vad säljaren har betalat för cykeln är irrelevant. Det skulle kunna vara intressant för hur mycket man skulle kunna köpa samma cykel nuförtiden, om den säljas fortfarande. Då har man en val mellan ny och begagnad. Men cyklen blir inte sämre om säljaren har betalat mindre än nypris.
Sen har jag ingen aning om de flesta inte betalar listpris för dyra cykel. Folk som köper såna cyklar har tillräckligt med pengar, så dom kan betala öistpriset utan problem.
Det finns folk med olika tjocka plånböcker, och även folk med tjocka plånböcker gillar tanken på "spara" en slant - det är ofta så deras plånböcker blev tjocka från början ;-)
Jag tror grundproblemet är att jag inte är beredd att betala 100 000 för den ny och därför inte tjänar 50 000 på att köpa den beggad.Så att tjäna 5000 på att köpa begagnat är bättre än att tjäna 50000 på att köpa begagnat?
Smart tänkt.
"Problemet" med garantier, existerar det i verkligheten?Jag tror grundproblemet är att jag inte är beredd att betala 100 000 för den ny och därför inte tjänar 50 000 på att köpa den beggad.
Samtidigt får jag rätta mig själv, det är mest beggad ram utan garanti som borde värderas betydligt lägre och troligen är lvg lite bättre än en MTB där man dessutom borde dra bort 4000+ för service på dämperiet.
Ja, kanske men det kräver nog ändå att man har lite styrfart vid köpet. De flesta vet nog inte om de köper av första ägaren eller hur man får kontakt vid problem."Problemet" med garantier, existerar det i verkligheten?
Om jag skulle sälja en ram/cukel med garanti så skulle jag självklart göra garantianspråk åt den nya köparen.
Du kan få ställa den hos mig och jag kommer inte skvallra för din fru ????Skoglings toppsade cykel till vrakpris hade jag lätt köpt om jag kunde gömma den för min fru.
Samma här...Du kan få ställa den hos mig och jag kommer inte skvallra för din fru ????
skulle jag också gärna göra. men när fungerade det i verkligheten?"Problemet" med garantier, existerar det i verkligheten?
Om jag skulle sälja en ram/cukel med garanti så skulle jag självklart göra garantianspråk åt den nya köparen.
Bara så att du vet om min fru ringer så har jag sagt att alla mina cyklar är förvarade åt dig för att du har en bestämd fru?Ja, kanske men det kräver nog ändå att man har lite styrfart vid köpet. De flesta vet nog inte om de köper av första ägaren eller hur man får kontakt vid problem.
Så är det med min MTB ram och jag skulle säga att jag betalade för mycket med det jag vet nu.
Tycker att man borde betala en väldigt bra bit under höstpriset istället för listpriset.
Allt om COVID inte fanns och å andra sidan kan jag inte tänka mig att jag kommer att köra sönder min ram
Skoglings toppsade cykel till vrakpris hade jag lätt köpt om jag kunde gömma den för min fru.
Ni är för roliga. Det finns folk med olika tjocka plånböcker, och även folk med tjocka plånböcker gillar tanken på "spara" en slant - det är ofta så deras plånböcker blev tjocka från början ;-)
Sen är jag helt.med på att det dyker upp förvånansvärt många annonser på cyklar närmare 100 k där säljaren skriver att varan är snudd på oanvänd .etc och man tänker hur kan man köpa en så dyr vara utan att vara säker på sin sak men men, det finns folk till allt :)
Jag jobbar mest med att jag bara köpt en billig ram med befintliga delar och uppgraderingar räknas inteförvara annars hjul och ram separat;)