Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Ni tar väl med XC-hjälmen till bikeparken och hänger på efter liften stängt på lördag ?
Jag tänkte köra en liten "best off varvsberget" AM-runda på ca 1 timme i det fina vädret med start uppe vid restaurangen efter 16 på lördag.
/Lars.E
Vilken superdag vi hade i bikeparken! Det var riktigt, riktigt kul! Vi var 4 väldigt nöjda tjejer som styrde hem mot Umeå efter dagens slut.
Jag tycker det är lite lite bilder i den här tråden, så jag tar mig friheten att umifiera den med några bilder från dagen.
Lars: du sa att det redan fanns en massa bilder av dig vid klippbranten, här har du ytterligare en till samlingen. Nästa gång ska vi fa-an ta den alltså.
Riktigt fint i bikeparken idag.
Jättekul att det kom så mycket folk trots att det var en grå höstdag, men...
Lite pinsamt att det var så få öviksbor. Tur att Umeå och Vännäs kom med fulla bilar.
Det utlovade regnet väntade med att falla till sista åket.
Det var ganska blött i spåren, men skottkärran var nästan fri från vatten.
Lördag den 20:e Oktober Går liften 10-16 och är gratis.
Spåren kommer att vara öppna för alla som vill åka downhill.
Vi passar på att ta dit en simpel tidtagningsutrustning och bandar "skottkärran".
Alla som är med och kör "skottkärran" på tid deltar i ett lotteri.
Mer info kommer senare...
peken skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan man ha kul som nybörjare i bike parken?
> Isåfall kanske jag tittar förbi den 20 oktober
> med min nya Stumpjumper :)
Med en sådan cykel är det väl alltid roligt utanför asfalten?
Lars.E skrev:
> peken skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kan man ha kul som nybörjare i bike parken?
> > Isåfall kanske jag tittar förbi den 20
> oktober
> > med min nya Stumpjumper :)
>
>
> Med en sådan cykel är det väl alltid roligt
> utanför asfalten?
Jag tänkte mer om det fanns lite enklare nedfarter för mig som aldrig kört utför med mtb. SÅ kan man gå på lite mer tekniska nedfarter när man börjar bli varm och kommer igång :)
Hör med Umeå-tjejerna + Grusove och Ruggen. Dom Kan nog ge en opartisk åsikt.
Vi har väl inga superenkla nerfarter men nog tar du dig ner, och du kommer garanterat ha kul.
Din nya Stumpjumper kommer att trivas iallafall.
Skulle säga att har man bara lite allmän vana av MTB så får en man kul dag i Ö-viksbackarna. Jag har kört DH 4 gånger (varav gång 3 och 4 i just Ö-vik), jag kör på min vanliga XC-cykel och har skitkul där! Det är inte jättelätt och det går inte särskilt fort, men man tar sig ner och har roligt på vägen.
Hm. Jag har ju ett huvud som sitter fastkilat under armen. Tror att det gjorde att jag mkt strategiskt lämnade mina cykelhandskar i Övik förra lördan. Inte är det någon som hittat ett par svarta SixSixOne-handskar med grönt mönster på ovansidan?
Högakusten Bikepark 2013.
Onsdag den 13 februari kl 18:00 tänkte vi ha ett möte på Café UH där vi diskuterar kommande säsong. Alla som är intresserade av att komma och lyssna och påverka är varmt välkomna. Vi kommer diskutera öppettider, event, byggnationer och mer därtill. Självklart finns fika att köpa.
Väl mött!
oLjud skrev:
> Sas det något på mötet?
> När brukar det gå att börja köra nedför
> Varsberget?
>
> Väldigt lite action här :(
Som sagt... när snön flyttat sig så blir det mer action :)
Snöslungan står tankad och klar, jag tänkte hjälpa våren lite under veckan ;)
På FB finns det info https://www.facebook.com/HogaKustenBikePark
Vi drar igång maj 18.
Invigning sker den 18 maj då liften för första gången i år är öppen för oss cyklister. Mer information om vad som händer under denna dag kommer under våren.
Helgen därefter, den 25 maj, kommer Jonatan Björnler anordna en nybörjarkurs för dem som vill testa på downhill för första gången, eller vill lära sig mer.
Okej får hålla mig till dess. Kan ju säga till när du kört en runda med slungan, kanske går att prova styra sig neför då? :)
Så taggad att ta sig en riktig runda med min Stumpy Evo, borde väl duga till de enklare DH-banorna åtminstone... Har ju inte hunnit skaffa mig några skydd än heller.
Förslag på vars och vad man kan prova ut lite bra-att-ha utrustnining?
yooz1e skrev:
> Ska du skaffa fullt överkropps skydd har jag ett
> till salu för 400kr. Lite använt och inte
> använt det på några år :-)
Är det skyddet som är hemma hos mig du menar?
oLjud: Jag har ett par 661 till salu som du kan få prova oxå?