Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Taskig timing, är i Stubbsand och har cyklat här idag. I morgon blir det 65km me Jan Erik. Hoppas jag kan hänga på nästa gång och lära mig lite nya stigar här ute och kanske, bara kanske, få lära dig någon ny Lars E ;)
Kanske, bara kanske, har inte Patrik T redan visat mig alla stigar där redan ;)
Det kommer att bli fler turer på Lotsstigen, vet minst en till som inte kan vara med imorgon, men vill senare.
Säg till om ni hittar något som bör fixas över Svedjeberget i morgon.
Jag kommer att vara och städa lite i Bikeparken lite senare idag, så att det inte är så ratigt inför torsdagens liftpremiär.
Är det någon som är sugen att hjälpa så är det framförallt Dirtplan som är full av spikförsedda plankor och trasiga lastpallar + skräp både i och utanför soptunnorna. All städhjälp uppskattas. (070 666 73 85 om ni söker mig i skogen)
Sedan kan vi ta en arbetsdag på Måndag (röd dag) för att se om det finns möjlighet att fixa rampen ner till liften.
Är det någon som har tillgång till ohyvlad plank i inte allt för klen modell så vore det bra (hyvlad blir glashal).
Det är CK-Örnen som driver bikeparken nu så det är framförallt klubben som ska styra upp allt, men alla är välkomna att hjälpa med städning och det fix som är tänkt att göras.
Vill man bli medlem så finns info på hemsidan http://www.ckornen.se/om-klubben/medlemskap/
Önskar att jag hade haft tid att hjälpa till i bike parken, men är mitt uppe i en renovering och flytt så min tid är väldigt begränsad nån vecka till. Troligen tidigast först efter midsommar jag kan lägga ner någon tid att hjälpa till.
Om liften är öppen imorrn tänkte jag ta mig tid att göra några åk...
Vädret ser tyvärr inte lovande ut just nu och på söndag med dimma och +13. Dottern flydde Ulvön idag och det var tjockdimma. Stumpjumpern passar ju alltid bra Tomas.
Jag skulle vilja påstå att både stumpyn och fetisen är bäst.
Fetisen för att den är grym när tempot inte är så högt och stumpyn för att den alltid är en grym hoj.
Jag blir nog inte med. Om jag kommer upp ur trötthetsträsket som jag hamnat i så ska jag köra ett långpass. Jag har varit ute och "lekt" mycket lugnt ologgat i går och idag.
Eftersom jag är utan cykel ett par dagar till skulle jag ha möjlighet att fixa lite i bike parken istället för att vara ute å cykla.
Tänkte mest på lite dränering längs med Serviceleden då den blir lätt väldigt blöt på vissa partier. Är det något man kan försöka fixa?
Lite beroende på var i Gideå du finns så kan även tipsen skilja. Och jag har inte riktigt bra koll runt Gideå.
Men det finns en del stigar i flygplatsens närhet som går att utforska. Och borta på Västergissjömon kryllar det av stigar som används för Tolvtjärnsloppet.
Havet vore najs om vädret blir så bara som prognosen antyder.
Skule, Lotsstigen/Ällön, Rotsidan (eller möjligtvis Gullvik som jag kört jättemycket på slutet).
Vilka är sugen på vad? Jag är flexibel.
Fast nu undrar jag hur Patrik T menar...
Menar du Glass och hav på söndag när det inte är lika varmt (och bara sitta hemma och svettas i värmen på lördag)? eller Glass och hav på lördag och en ordentlig distans på söndag när det är svalare?
Ser att det ligger en Gullvikstur ute på fejjan för lördag. https://www.facebook.com/events/1157574254284876/
Så jag tar den på lördag och PatrikTs glasstur på söndag.
Härlig start på semestern... Laddar med jordgubbstårta och läsk ikväll :)
Jag startar från Nyänget 11:00 och räknar att vara i Gullvik 12:00 där det blir något softare tempo vidare enligt beskrivning på Ck Örnens Facebook. Kanske hakar jag på söndag med men det får vi se.
Tjena!!! Sommarsemester igen för mig som stockholmare.... Är det ok att kroka upp med er i morgon söndag? Solsken och glass lockar!! Vilken tid drar ni iväg och var möts ni någonstans? Björn
Jag är på imorgon 11. Idag var det bara uppvärmning.
Fick för mig att björnenberg var med på Lotsstigen från Stubbsand härom året... eller har det varit på skyttis alla gånger?