Övik-tråden

Öviksmicke

Ny medlem
Övik-tråden
En tråd för vad som händer i örnsköldsvik. Cykling eller nått annat som är pågång, ja skriv vad ni vill.

07061631.JPG

Ett gäng övikare en sommardag på varvsberget.

Övik-tråden
Jodå, ögonmåttet var perfekt och den går hur fint som helst. Dock har jag befriat min farmor och farfar från deras Skoda Fabia -02, då den med dem bakom ratten har utgjort en stor fara för alla som hållt sig på vägarna när de varit ute. Volvon är således till salu. Peppad? ;)

Om jag får mitt förstaval, så kommer jag att vara utplacerad på sjukhuset i två veckor och kommer att kräva vårcykling på daglig basis! (åtminstone varannan)

Jon.

Övik-tråden
Jag men de var ju bra att den gick. Sedärja, aningen nyare än volvon alltså :-)

Ahh, så du ska vara på sjukhuset, ja då har du väldigt nära till gula leden så man går från sjukhuset till den. På vardagarna jobbar jag förmodligen men helgerna... då kan de bli cykling :-)

Övik-tråden
Nämen, har vi fått en egen tråd!?!
Men i dag känns cykling lite avlägset efter en 15 mils skotertur i fyra minusgrader och duggregn.

Ja vi måste bestämma när vi ska till Åre så att man kan ta semester då, runt vecka 29-30 tror jag passar mig bäst.

Övik-tråden
Trevligt med en egen övikstråd. Efter att ha varit i Åre två dagar så måste man absolut tillbaka, helt klart en av sommarens största höjdpunkter.

Övik-tråden
Åre är tha shit. Jag planerar att köra mega avalanchen i slutet på augusti, men vill även dit en vecka ganska tidigt också. Typ slutet på juni.

Övik-tråden
Föräldrarna har sagt att dom kan vara kattvakt närsomhällst i sommar utom i början av augusti och semester borde jag inte ha några problem att få då vi är ute i god tid. Så jag kan nästan när som i sommar.

Övik-tråden
Skulle vara nice om du hängde på Martin. Ta med santa cruzen för fyrkryss hopp och lek och allmänt skojj, och hyr en hojj också :)

Övik-tråden
Jag och Johan kollar lite på det där med åre nu. Det ser nog ut som att vecka 25-27 passar bäst för oss. Vi satsar på 8 dagar +- och helst kring vecka 26.

Vad säger ni? :) Vad passar bäst?

Övik-tråden
Vad är det i riktiga datum? Jag exjobbar en del i sommar, så för mig passar det nog bäst i augusti om man ska iväg en hel vecka.
Jag får väl hyra om jag tröttnar på att skramla omkring på HT, men det är ju så förbannat skoj :)

Övik-tråden
Blir slutet på juni. 15e juni - 5e juli, något åt det hållet.
Planen är att åka en vecka då, istället för i mitten på juli, för att åka innan allt är så sjukt uppkört, och sen åka i slutet på augusti för att åka mega avalanchetävlingen. Dvs. 29-30 augusti med en vecka kring ungefär :)

Övik-tråden
rayy skrev:
-------------------------------------------------------
> Blir slutet på juni. 15e juni - 5e juli, något
> åt det hållet.
> Planen är att åka en vecka då, istället för i
> mitten på juli, för att åka innan allt är så
> sjukt uppkört, och sen åka i slutet på augusti
> för att åka mega avalanchetävlingen. Dvs. 29-30
> augusti med en vecka kring ungefär :)

Hallå Övik... (eller var det umeå???)
HiHi... Kul att det är så många från umeå som skriver här

Jag satsar på att vara i åre vecka 35 för att hinna testa banan innan maxi-avalanchetävlingen.
Vi kommer inte att köra tävling i övik sammtidigt som åres maxi-avalanche då vi tror att vissa (tex jag) gärna vill vara i åre då. Gissar att vi kör tävlingen i övik helgen innan... Kanske?
Jag vill oxå åka till åre juni-juli, men datumen bestämmer jag när cup tävlingarna är spikade.

Övik-tråden
Tjena! Äh, ta tävlingen i Övik efter avalanche. Man vill ju inte riskera skada sig i övik först då man satsar efter tusendelar.. :)

Övik-tråden
rayy skrev:
> Tjena! Äh, ta tävlingen i Övik efter avalanche.
> Man vill ju inte riskera skada sig i övik först
> då man satsar efter tusendelar.. :)

Tror det blir bättre att ha öviks tävling helgen innan åres maxi, men men...
om vi kör samma tidtagning som i fjol så tar den bara hela sec. så du kan ta det lugnt ;)

Övik-tråden
hah kom nyss hem från vindelns skidbacke och där träffade man ju Roger "fotoroger" som han heter här på happy. han från övik som var och fotade 4:e tävlingen i sommras. riktigt trevligt med nån från övik i vindeln :)

Övik-tråden
Kom igen nu och bestäm när vi ska fara till åre så jag kan boka semestern medans alla semesterdagarna fortfarande är lediga på jobbet!!! Än så länge är det som sagt bara i början av augusti som jag inte kan.

Övik-tråden
Slutet på juni eller början på juli funkar för mig, för att undvika uppåkning. Johan hade semester i slutet på juni, EJ juli. Kan ringa honom ikväll/imorgon.

Ok?

Övik-tråden
mudd skrev:
> [...] och hur länge har ni tänkt va där nere?

"nere"? =) Åre ligger ca 1 mil norr om Ö-vik (och 28 mil västerut...) ;)

Övik-tråden
mudd: Kostnader är faktiskt väldigt varierande hur man väljer att bo. Men är man några styckna som delar på lgh så blir det i regel kring en 100lapp per pers per dygn (beroende på hur många man är och hur länge man stannar). Liftkort brukar ligga kring 150-200kr/dag beroende på hur många dagar man köper för (fler=rabatt). Mat, antingen äter man ute och blir fattig eller så handlar man på ica och lagar hemma i lägenheten.

Då vi har varit på våra 10dagars vistelserna har nog den totala kostnaden hamnat på under 2000:-/pers inkl boende och mat. Liftkort och andra nöjen tillkommer såklart.

Vi skulle behöva nån samordnare för denhär turen, känns som att vi aldrig kommer fram till nått. Patrik (yooz1e) är ju duktig på att snacka i telefon, vi kan kanske utse dig till de för att få nått att hända?

Övik-tråden
hehe, vi öviksbor verkar ska fara början på Juli, vilket är 1:a och det är en Onsdag. Folk håller på kolla upp semester kring de datumet. Antagligen så blir det väl en 10dagars vistelse i år också. Vill gärna veta hur många Umeåbor som hade tänkt å vilja fara med oss, så kan vi sitta på msn konv några stycken å kolla upp boende (så vi kan boka två lägenheter bredvid eller nära varann). Någon Umebo som man kan hålla kontakt med ang. detta? Msn är yooz1e@hotmail.com iaf

meep meep

Övik-tråden
Fan vad coolt med en Övik-tråd.

Kan iaf meddela att tjockerik kommer att vara tillbaka i spåren i vår/sommar, med ny cykel, längre hår och större kläder än någonsin ;>

Övik-tråden
tjockerik skrev:
> Fan vad coolt med en Övik-tråd.
>
> Kan iaf meddela att tjockerik kommer att vara
> tillbaka i spåren i vår/sommar, med ny cykel,
> längre hår och större kläder än någonsin ;>

HaHa... Kul att du är tillbaka.
Kör hårt!

Övik-tråden
Fick ett sms från patrik igår (tror ja de var) att 4:e juli kunde vara intressant som utresedatum.

Min chef jobbade väl en typ 24H nu igår/inatt med att röja allt dedär lappmöglet som dröste ner från skyn så jag valde att låta han sova idag ;-) Men jag kan inte se några hinder för tillfället dom datumena iallafall.

Tillbaka
Topp