Övik-tråden

Övik-tråden
Ja det låter som att det blivit bestämt 4:e juli. Du får snacka med patrik å gänget då dom kommer hem från bion och kvällen på stan. Dom borde vara tebaka före 10 ikväll tycker jag. Själv ska jag snart hoppa på ett nattåg till nässjö...

Övik-tråden
Hej åker hem till övik i helgen!

Så hur ser cykelföret ut?
Finns det något att rekomendera?

Problem skulle behöva hjälp med att fixa mina hayens 9or. Handtaget har blivit "utslitet" liksom. Alltså utryckt. Bara att trycka tillbaka eller?

HOJ

Övik-tråden
Öviks gänget har bokat i Brunkulla detta år och ni kommer kunna se och beskåda våra vackra vurpor från 4Juli till 15Juli. Öviksmicke ställer även upp på nakenfotografering för en viss slant under den tiden.

Hoppas vi kommer se många happyiter under denna tid!

Anders: tyvärr väldigt väldigt mycket snö.. hamnar du utanför spåret äre nästan så att du får skotta fram hojen :P

Övik-tråden
Hej!

Abstinensen blev totalt! Har ju inte cyklat på 7månader!!

Kanon mysigt blev det iaf, upp till masten sen hittade jag ett skoterspår brevid farfars så där var det bara att ösa på!

Två vändor blev det! =)

Bilagor

• DSC00626.JPG
    DSC00626.JPG
    57.4 KB · Besök: 83
Övik-tråden
Öviksmicke: Så det är ett straff å vara med på nakenbild me dig? :P

7månader :o att du överlevt! ser ut som ett bra skoter spår iaf, och skoj att du haft så mkt abstinens ;)

Övik-tråden
Hmm... ja om inte de är tillräckligt straff så får vi väl se till att de blir ett straff....

Anders, uj att du klarat dig så länge utan cykel, jag hade nog börjat klättra på väggarna för längesen... nu är det bara katterna som gör de.
panthervagg.jpg ht=600

Övik-tråden
Idag fick jag veta att det blir innomhusdownhill i övik igen.
Kul Kul...

Bättre lokaler, bättre bana och bättre arrangemang utlovas.
Tid och plats kommer att presenteras så fort detaljerna är klara.

Vi ses...

Övik-tråden
Å vi som cyklade träffade Roland idag och då sa han att det var på gång att bli klart så han ville inte säga nått förän nästa vecka då det tydligen skulle bli klart.
Jaja, bara det blir av så blir de bra...

Övik-tråden
Jo men vi tolkade Roland (som för dom som inte vet, är arrangör av spektaklet) som att vi skulle vänta tills nästa vecka innan vi sa nått då allt inte var klart än.

Men hursomhällst, det är skoj om det blir av.

Övik-tråden
Hej!
Sjuktkul om det bli inne dh, bara hoppas att man inte ska hålla på och fjanta med någon tenta då!!

Sjuktkul om det blir lite tramp överhuvudtaget!!
När blir nästa ride??

Övik-tråden
rayy skrev:
-------------------------------------------------------
> Inomhusdownhill? Igen! Gryyyyymt. Fan vad jag ska
> komma den här gången! Fett!

Du har drygt en månad på dig att träna och trimma SXen ;)

Övik-tråden
Måste få tag i den där fjädern alltså... Nu är dock frågan, extrabrett styre eller brett styre till tävlingen? Vad säger panelen? :) (76 vs 71 cm)

Övik-tråden
Lars.E skrev:
> Det kanske kommer att kännas lite läskigt med
> allt för brett styre genom någon dörröppning
> kanske?

äh.. gör man som jag så kommer man ju igenom...det flyger bara lite träflisor....

så smalt kan det inte vara

Övik-tråden
Swedbank Arena är platsen där tävlingen kommer att gå av stapeln och man utlovar en tävling utöver de vanliga genom 4 våningar och även stora delar av sveriges elit lovas vara på plats också.

Man ska även satsa på mer kringarrangemang både för åskådare och tävlande. Inget exakt datum är ute än men nu nångång på våren känns ju som en het gissning. Slutet på april kanske? Lämplig uppvärmning inför årets cykelsommar. Nu är det dags att längta!!!! Så se till att komma dit!

Övik-tråden
Plush skrev:
> Stort att lova att stora delar av sverigeeliten
> ska va på plats...
>
> Men kul kommer det att bli :D

Dom hoppas att prispengarna ska locka bra åkare till pro-klassen.
Självklart kommer det finnas fina priser även för dom som inte kör pro-klassen.
Som det verkar nu så är det början av maj som gäller.
Har vi tur så _passerar_ tävlingen _genom_ 4 våningar... men banan är inte spikad än om jag fattat rätt.

Övik-tråden
Ja vi får hoppas att det kommer lite stora namn, ska bli spännande.

rayy: Haha, du ska jag vara ärlig, jag har aldrig enns varit inne i arenan. Det är kanske nån annan som vet om man bara kan gå in hur som hällst? Kanske är nån som vill vara fotomodell också? :-P

Övik-tråden
Det kommer troligast att bli en utprovning av banan i god tid innan tävlingen.
Då ska det tas lite bilder om jag fattat rätt.

Arenan är ofta öppen dag och eftermiddag, men det brukar vara många låsta dörrar där inne.

Övik-tråden
låter kanon lars att de gick att köra alla 6 våningarna. Dehär blir göörsköj ;-)
Hoppas på riktiga affisher efter helgen så man kan lägga ut det på bike park sidan också.

Övik-tråden
Jag kommer nog dit före 11.
Det blir nog en bred bana med flera åkare startande sammtidigt.
Det är ganska löst i backen så det kan bli lite spännande.

Övik-tråden
Ganska tveksamt, men mycket möjligt kanske det går. ska ta en promenad med Zacko uppförs lite här innan helgen å spana läget.

Bäst chans annars är nog Åsdalen

Skål!

Övik-tråden
Öviksmicke skrev:
> Hällrajd verkar ju vara rätt bar då man kollade
> på marcus rr iallafall.

Ja Marcus RR var fint http://happymtb.org/forum/read.php/1/1119337 ,men vi körde ju bara Henrik Johansons. Den är ju snöfri.
Förmodligen finns det lite sommar högre upp oxå... men???

Åsdalen är fullt körbar längst ner nu trots en del snö och is här å där. till helgen räknar jag med att det ska gå att köra i vårfloden från det branta partiet och neråt, men det är mycket snö precis ovanför nedre gulaledskorsningen, där kan det bli problem.

På lördag kommer det vara ett litet StairMaster pr-jippo på stan.
Jag kommer nog att "hänga lite" där och sen testa nedre åsdalen en sväng innan det blir en tur till baksidan på varvsberget för ett åk eller två i eftermiddags solen.
Häng med...

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp