På tors kommer vintern till Sthlm!!!!!

Kjell F

Medlem
Som sagt på tors smäller det till o på fre än värre dom pratade om orkanstyrkor i byvinden i samband med snöfall skulle komma upp till 30 cm i mälardalen. Då parkerar jag cykeln hemma definitivt.

Fast cykel brukar ju vara det bästa sättet att ta sig fram vid just dessa tillfällen. Bil eller kommunaltrafik brukar vara totalt kaos.
Jag ser fram mot pudersnöcykling (men med tanke på temperaturen blir det väll bara snöslask).

//j

Kjell F skrev:
-------------------------------------------------------
> Som sagt på tors smäller det till o på fre än
> värre dom pratade om orkanstyrkor i byvinden i
> samband med snöfall skulle komma upp till 30 cm i
> mälardalen. Då parkerar jag cykeln hemma
> definitivt.

Vadå parkera cykeln? den kommer ju vara det enda transportmedlet som tar sig fram då.. ev, skidor också =)

edit: TJOHOOO! förresten

Senast ändrad:
I värsta fall får man väl gå hem. Norrmännen verkar dock inte tro att det ska bli så allvarligt kanske någon cm på em som sen regnar bort under natten och "lett bris".

Kjell F skrev:
> Då parkerar jag cykeln hemma
> definitivt.

Nja, är det snökaos är ju cykeln ett fordon att lita på, när bussar, bilar och tåg ligger i diket

bikeshorts skrev:
> Kjell F skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Då parkerar jag cykeln hemma
> > definitivt.
>
> Nja, är det snökaos är ju cykeln ett fordon att
> lita på, när bussar, bilar och tåg ligger i
> diket

Ni har alla en klar poäng, men har ingen ork att cykla i massa snö och vidrigt hård vind, när det närmar sig styv kuling i byarna är det inte kul längre sitter hellre i en varm buss el tbana

Fett, ser fram emot lössnöcykling eller äntligen en lyckad skidpendling (tidigare försök har slutat i buss halva vägen) hård vind och snöslask inte lika kul men den här sköna känslan av att ha uträttat något kommer med andra ord befinna sig nästan gratis då!

Enda fördelen med snö är att det glesnar på cykelbanorna.
Periodarna tar pendeln istället...

;-)

staine skrev:
> Enda fördelen med snö är att time flies och
> snart är det skitet bortsmält (gäller Kongl
> Huvudstaden)

Word bro!

staine skrev:
> (gäller Kongl
> Huvudstaden)

Helt onödigt skrivet. Det gälelr per default.

På Söder i Shlm är det i allafall några som är förberedda ;)

SldepSder.jpg

// Larsa

matteboy skrev:
> Enda fördelen med snön (och kylan), är att
> Flottsbro närmar sig ett öppnande så att jag
> kan bränna lagg.

Själv brukar jag åka på laggen och använda ved till brasan, men vi är väl alla olika. Känns bara lite onödigt dyrt.

Man får nog lasta Aftonbladet för det mesta men det känns som att så fort det blir lite blåsigt i samband med snö här i Sthlm så heter det "snöstorm" eller "oväder". Jag är fortfarande lite skeptisk efter 15 år i huvudstaden.

me.I.am skrev:
> När räknas det som snökaoz i Stockholm, 1
> snöflinga? 3? 10?

nikasp skrev:
> Man får nog lasta Aftonbladet för det mesta men
> det känns som att så fort det blir lite blåsigt
> i samband med snö här i Sthlm så heter det
> "snöstorm" eller "oväder". Jag är fortfarande
> lite skeptisk efter 15 år i huvudstaden.

Det handlar nog mest om att marginalerna i infrastrukturen i 08-land är mycket mindre än Älvdalen.

Gäller det bara att hitta något lämpligt offer hos kommunen som jag kan ringa o väcka vid fyrabläcket o reka snöröjningsstatus ;)

Ja av den RYSKA MÖRDARKANONEN blir det nog mest en flinga eller två. En tråkig bieffekt är dock allt stenkross och saltelände som snösvängen nu kommer att börja vräka ut.

För att sammanfatta det hela = Konstant nyhetstorka i detta land.

Hur ser det ut i övriga nordenländer?

Danmark - Nu är måttet rågat - Vattennivån stiger!!1

Finland - Ryssen kommer!!1

Norge - Dödslaviner imorgen mandag!!1

?

I australien är code 10, den rödaste alert level landet kan ha "Barbeque is cancelled". Då är det kris på riktigt.

John Cleese on Threat Levels

ANNOUNCEMENT
The English are feeling the pinch in relation to recent terrorist threats and have therefore raised their security level from "Miffed" to "Peeved." Soon, though, security levels may be raised yet again to "Irritated" or even "A Bit Cross." The English have not been "A Bit Cross" since the blitz in 1940 when tea supplies nearly ran out. Terrorists have been re-categorized from "Tiresome" to "A Bloody Nuisance." The last time the British issued a "Bloody Nuisance" warning level was in 1588, when threatened by the Spanish Armada.

The Scots have raised their threat level from "Pissed Off" to "Let's get the Bastards." They don't have any other levels. This is the reason they have been used on the front line of the British army for the last 300 years.

The French government announced yesterday that it has raised its terror alert level from "Run" to "Hide." The only two higher levels in France are "Collaborate" and "Surrender." The rise was precipitated by a recent fire that destroyed France's white flag factory, effectively paralyzing the country's military capability.

Italy has increased the alert level from "Shout Loudly and Excitedly" to "Elaborate Military Posturing." Two more levels remain: "Ineffective Combat Operations" and "Change Sides."

The Germans have increased their alert state from "Disdainful Arrogance" to "Dress in Uniform and Sing Marching Songs." They also have two higher levels: "Invade a Neighbor" and "Lose."

Belgians, on the other hand, are all on holiday as usual; the only threat they are worried about is NATO pulling out of Brussels.

The Spanish are all excited to see their new submarines ready to deploy. These beautifully designed subs have glass bottoms so the new Spanish navy can get a really good look at the old Spanish navy.

Australia , meanwhile, has raised its security level from "No worries" to "She'll be alright, Mate." Three more escalation levels remain: "Crikey!","I think we'll need to cancel the barbie this weekend," and "The barbie is canceled."

And finally Canada is at "That's not nice and please stop" threat level, and has passed a bill in the House of Commons to never raise the level any higher so not to offend the terrorists.

Read more at: http://www.pentaxforums.com/forums/...-john-cleese-threat-levels.html#ixzz2mX31E4oN

I hopp om riktigt gött vinterkaoz har jag slagit på stort och monterat dubbdäck på cx'n
Nu är det bara att hålla tummarna för ett härligt yrande väder

Var ute och testade nya crossen idag (i Stockholn) med 28 mm 4-seasons. Spann loss i vissa uppförsbackar men inget framhjulssläpp. Hade hög medvetenhet om riskerna trots att jag bar hjälm. Så, ikväll var en förnimmelse av vintern, en liten försmak av vad som komma skall.

Såg faktiskt en annan kuf som var ute och tränade på Ekerö, den id*ten...

Här i Skåne har vi regn o blåst (stoppa pressarna), härligt, ska betvinga det rasande ovädret i eftermiddag o cykla till träning.

TBone skrev:
> olika former av dödsväder

tokbra!!!!

/T

Nu kommer det, snön vräker ned utanför fönstret. Myspys och va ledig idag:)) Ska bli intressant och följa utvecklingen, än så länge ingen vind att prata om men det kommer väl...

Hoppades på vinter till idag, men det verkar som om Kung Bore ställt in sitt besök och i stället skickat Gumman Tö som representant för vädrets makter. Dubbdäcken är mer än väl inrullade nu och redo för tuffare tag. Man känner ju sig som matadoren i "Tjuren Ferdinand" som med "sin cape och sitt svärd" inte fick visa "hur tapper han var!, efter att förväntansfullt ha laddat upp med dubbdäck samt kläder och övrig utrustning lämpad för riktigt vinterbruk!
Snö och kyla, komsi, komsi! Hoppet lever.

Tillbaka
Topp