Jag har haft barnssadel eller barnsits på min mtb och cyklat med barnen, men när grabben ständigt knackade mig på ryggen och skrek " fortare, fortare pappa..." så köpte vi en påhängscykel. Var lite skeptisk men det fungerarde över förväntan. Dottern som är äldre cyklade då själv, jag fick dra grabben och påhängscykeln och han bromsade ofta och mycket när han tyckte att det gick för fort. Fungerar bra att cykla på motionsspår och i lägra fart även fina stigar men riktig terräng rekomenderas inte då det blir skumpigt med det lilla hjulet. Jag tyckte att det var kul att kunna åka ut och cykla med dottern och grabben kunde hänga med så jag kan bara rekomendera det.
Bytte bakdäck till ett bredare, 2,1 eller 2,2 på påhängscykeln och hade inte så välpumpat för lite bättre komfort.