Pantade på nätet

kona

Ny medlem
Pantade på nätet
Jag som har en scrap ville byta till en dh och nästa dag får jag svar av en kille som vill byta sin big hit 03 mot min scrap pantad eller vad tycker ni??

Pantade på nätet
Hans ram kanske är knäckt... Kolla det och allt annat av vikt innan du gör nån affär! Han kanske sitter på ett annat forum och skriver: "Det är en kille som vill byta sin fina scrap mot min knäckta big hit – pantad eller vad tycker ni?" :-)

Edit: Såg nu att du hann skriva att den var i perfekt skick... Antingen är hans BigHit väldigt enkelt specad eller så är din scrap väldigt bra specad. Om de verkar likvärdiga är det klart du ska byta, men det verkar lite skumt...

/Per

Senast redigerad av en moderator:
Pantade på nätet
Åk å se på hojen vet jag! Dår ser du skick, model och allt annat som kan strula till det =P.
Kolla efter sprickor i ramen, lager och annat som kan tänkas vara slitet

Pantade på nätet
det låter som att det är något lut med hans big hit, en kona scrap mot en bighit låter helt fel i mina öron.

jag skulle ta mig en redig syn på hojjen då man måste vara redigt korkad/ha något i åtanken när man vill byta så utan pengar emellan.

hojjen kan mycket väl vara fräsh men stulen isf är min gissning, se till att kolla kvitton etc, o försök möt människan hemma hos den.

Pantade på nätet
Det torde vara en sån här han vill byta mot en srcap:

03BigHit_d.jpg

http://www.specialized.com/SBCBkModel.jsp?spid=5847&JServSessionIdroot=x4mvrque0t.j27007

Då börjar det plötsligt låta lite rimligt... Tveksamt är dock om man kan kalla denna för en DH-cykel med 140 mm slag fram och bak... Det sitter många budgetkomponenter på den också.

/Per

Pantade på nätet
keffmonst Skrev:
-------------------------------------------------------
> behöver inte vara en big hit DH utan kan likväl
> vara snikmodellen "big hit groom" eller vad den
> heter med crapdämpare och komponenter

"bighit groom" är barn modellen
"bighit spec" är snikmodellen för vuxna

Pantade på nätet
Om det är anonsen som Muerto nämner så kolla det verkligen är en komplett cykel som det är frågan om... Anonsen specar bara vissa delar.

/Ekis

Pantade på nätet
det verkar bara vara valda delar. Om den dämpen har gått med så mycket preload som det är på bilden så gissar jag att den är rätt slut.

/rikard

Pantade på nätet
Bara snubblade over en annons med en BigHit, tankte att vad fanken, kan ju va den... Kan ju ha borjat anvanda delar fran den pa nagon annan ram nu.

Tillbaka
Topp