Raggamuffin
Aktiv medlem
PBP 2019
Ostron är väl en perfekt ersättare till Gels i bakfickan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Köp nytt - vad kan gå fel?IngvarW sa:NotReallyGunde sa:Alltså nu börjar det spritta i benen. Ska börja med packningen i em och se vad som försvunnit i hemmets gömslen.
Jag kan meddela att flytt av bostad är ingen bra förutsättning när man skall samla ihop allt utstyr någon vecka senare.
"Vad kan gå fel?" är väl ungefär detsamma som "Gör det för guds skull inte om du kan undvika".NotReallyGunde sa:... Fick ju inte ha mina nya skor ju, fattar nada, ...
GoranS sa:"Vad kan gå fel?" är väl ungefär detsamma som "Gör det för guds skull inte om du kan undvika".NotReallyGunde sa:... Fick ju inte ha mina nya skor ju, fattar nada, ...
NotReallyGunde sa:Sitter och läser igenom alla dokument, såg då en trevlig notis om att man kan lämna en väska vid Start/mål, det kan ju vara väldigt trevligt :) men hittar inget om Dusch. Ngn Som vet?
Ska ju bo vid Versailles och även spendera fredagen där så ja varför inte :) har någon en peruk??Peth sa:NotReallyGunde sa:Sitter och läser igenom alla dokument, såg då en trevlig notis om att man kan lämna en väska vid Start/mål, det kan ju vara väldigt trevligt :) men hittar inget om Dusch. Ngn Som vet?
Fransk dusch: täck skiten med puder och parfym!
Jocke77 sa:bigmollo sa:Camelback med ostron och chablis!
Camelbak med Chablis. Det räcker.
Ah, det var därför hon hade så bråttom på TCR - för att hinna ladda om till PBP!Oooh sa:Fiona (vinnaren i TCR om nån missat) startar i G288
clnr sa:Går bra att flyga med CO2-patroner för cykelbruk.
https://happyride.se/forum/read.php/1/3476222/3476252
GoranS sa:Ah, det var därför hon hade så bråttom på TCR - för att hinna ladda om till PBP!Oooh sa:Fiona (vinnaren i TCR om nån missat) startar i G288
Tog hon inte examen rätt nyligen? Hon kanske inte hunnit skaffa ngt jobb än? Dessutom borde det ju gå att klara TCR+PBP på ca fyra veckors semester. Och hon skulle ju teoretiskt sett kunnat åka hem och jobba ett antal dagar mellan loppen.NLC sa:GoranS sa:Ah, det var därför hon hade så bråttom på TCR - för att hinna ladda om till PBP!Oooh sa:Fiona (vinnaren i TCR om nån missat) startar i G288
En del verkar ju inte ha något jobb #avundsjuk
Som jag tolkat infon jag läst (cancerforskare, 24 år gammal) så är hon doktorand. För hon lär väl inte hunnit plocka ut en PhD vid 24 års ålder?GoranS sa:Tog hon inte examen rätt nyligen? Hon kanske inte hunnit skaffa ngt jobb än? Dessutom borde det ju gå att klara TCR+PBP på ca fyra veckors semester. Och hon skulle ju teoretiskt sett kunnat åka hem och jobba ett antal dagar mellan loppen.NLC sa:GoranS sa:Ah, det var därför hon hade så bråttom på TCR - för att hinna ladda om till PBP!Oooh sa:Fiona (vinnaren i TCR om nån missat) startar i G288
Bara att hinna igenom grundutbildningen som verkar vara sex år i Tyskland när man är 24 år låter som att det inte finns några marginaler. Var något inlägg i brittiska TCR-FB-gruppen om någon som cyklat med henne när hon satt och pluggade med papper med anteckningar på styrväskan. Som jag fattade det var det inför någon slutexamen och att det var i våras. Jag fick då för mig att hon skulle ha blivit klar med sin grundexamen i början av sommaren. Kan dock mkt väl vara missuppfattning från min sida. Sen är ju doktorsbegreppet inom den medicinska världen inte helt okomplicerat och inte blir det lättare av att det skiljer sig mellan länder.ooms sa:Som jag tolkat infon jag läst (cancerforskare, 24 år gammal) så är hon doktorand. För hon lär väl inte hunnit plocka ut en PhD vid 24 års ålder?GoranS sa:Tog hon inte examen rätt nyligen? Hon kanske inte hunnit skaffa ngt jobb än? Dessutom borde det ju gå att klara TCR+PBP på ca fyra veckors semester. Och hon skulle ju teoretiskt sett kunnat åka hem och jobba ett antal dagar mellan loppen.NLC sa:GoranS sa:Ah, det var därför hon hade så bråttom på TCR - för att hinna ladda om till PBP!Oooh sa:Fiona (vinnaren i TCR om nån missat) startar i G288
Men oavsett ska det ju inte vara några problem att genomföra de där loppen på en normal semester (åtminstone i det tempo hon håller), det handlar ju bara om prioriteringar.
heffe sa:Oavsett är det rätt fett att cykla Burgas - Brest - Paris - Brest - Paris.
Imponerande människa.
Ja, jag såg det och det jag skrev angående problemen med termen doktor var precis angående detta. Och din hypotes i redigeringen i inlägget tidigare går fint ihop med det jag skrev. Att hon skulle ha doktorerat vid 24 års ålder är mkt osannolikt om man menar grundutbildning+forskarutbildning.ooms sa:GoranS, se mitt tillägg ovan. Dock blir jag inte klok på om MD motsvarar PhD (för någon med medicinsk grundutbildning), eller om det är själva grundutbildningen.
GoranS sa:Jag tror att MD i amerikanska systemet innebär att du har läkarutbildning men utan någon implikation kring forskarutbildning.
Men MD står väl för "Medical Doctor"? I Sverige kan du ju inte kalla dig doktor utan att ha doktorerat. Grundutbildningen leder ju till yrkestiteln läkare. Så frågan är väl snarare vilken titel en läkare som doktorerar i Sverige får, blir det fil.dr eller finns det nåt som heter t.ex. med.dr (pss som en civilingenjör inte blir fil.dr utan tekn.dr)? Däremot internationellt kallas ju alla PhD. Väl?kitzblitz sa:GoranS sa:Jag tror att MD i amerikanska systemet innebär att du har läkarutbildning men utan någon implikation kring forskarutbildning.
Och så är det i Sverige också. Man kan sedan, efter läkarutbildningen, bli forskarutbildat och även får en PhD. Häftigt att plugga med texter på styrväskan :-)
gabbeon sa:Den stora frågan är, har hon cyklat från Brest till Paris? Och i så fall tog hon PBP-rutten?
LTS sa:gabbeon sa:Den stora frågan är, har hon cyklat från Brest till Paris? Och i så fall tog hon PBP-rutten?
Du menar, har hon tjuvtränat?
Har Vätternrundan speciella glasögon? ;-)NotReallyGunde sa:JAg kommer köra igenom banan med VRglajjorna i kväll. Måste ju få något slags försprång här känner jag
GoranS sa:Har Vätternrundan speciella glasögon? ;-)NotReallyGunde sa:JAg kommer köra igenom banan med VRglajjorna i kväll. Måste ju få något slags försprång här känner jag
Nu inställer sig den intressanta frågeställningen: Hur stor del av vägen får vara delad för att det fortfarande ska anses vara en runda om man har start och mål på samma ställe? PBP har ju, om jag fattat det rätt, inte identisk väg till och från Brest. På VR finns det väl ingen väg som man kör i båda riktningarna (mer än möjligen in och ut ur någon depå - Karlsborg?) så den är ju en klar runda, men om man tar Vänern runt där väl en del av första och sista dagens sträckor går på samma vägar men i olika riktning, är det en runda eller en tur?NotReallyGunde sa:GoranS sa:Har Vätternrundan speciella glasögon? ;-)NotReallyGunde sa:JAg kommer köra igenom banan med VRglajjorna i kväll. Måste ju få något slags försprång här känner jag
Ja har du missat det :) Så man får ett sjöperspektiv på cyklandet, även om denna runda inte är en runda och inte runt en sjö, det är ju en tur då det är fram och tillbaka.
GoranS sa:är det en runda eller en tur?
LTS sa:GoranS sa:är det en runda eller en tur?
Det är en utflykt.
NotReallyGunde sa:Jag tänker att med en baguette i ryggfickan är du på rätt spår :)
Usch vad rörigt det blev nu då. Jag KRÄVER ordentliga definitioner av tur, runda, utflykt och ev. andra termer som används för att karaktärisera cykelaktiviteter i rumtiden.LTS sa:GoranS sa:är det en runda eller en tur?
Det är en utflykt.
GoranS sa:Usch vad rörigt det blev nu då. Jag KRÄVER ordentliga definitioner av tur, runda, utflykt och ev. andra termer som används för att karaktärisera cykelaktiviteter i rumtiden.LTS sa:GoranS sa:är det en runda eller en tur?
Det är en utflykt.
nää den gubben går inte. Då skulle Barkarbys 300 brevet Barkarby-Öregrund ToR vara en runda. den kändes mer som en turbigmollo sa:Eftersom man kör på olika sidor av vägen på ut och in-vägen så borde det väl kunna räknas som runda?