PBP 2019

PBP 2019
Bigmollo är taggad!

20190817_094957.jpg

PBP 2019
För att spå på förmisären så glömde jag en raphajacka på tåget till Trappe. Sen hade alla restauranger semester stängt... Inte ätit sen kl 8 imorse

PBP 2019
uandt sa:
För att spå på förmisären så glömde jag en raphajacka på tåget till Trappe. Sen hade alla restauranger semester stängt... Inte ätit sen kl 8 imorse
Galet att så mycket är stängt, men de vill väl vara lediga de med. Mulat i mig en French Burger ett glas Croses Hermitage och väntar på en chokladdessert. Men bör ju i turistnästet Versailles. Hoppas du får i dig ngt

PBP 2019
Tillbringar natten på motorvägsparkering mellan Paris och Rambouillet. Vi sitter torrt medans hela nästa veckans regnkvot öser ner redan idag/imorgon...

Bilagor

• 1FAC9570-2209-4830-9399-D9E0C9CBDE87.jpeg
    1FAC9570-2209-4830-9399-D9E0C9CBDE87.jpeg
    232.1 KB · Besök: 61
PBP 2019
Ont om tid och länge sedan man gjorde det. Finns det någon mer jävulusisk kombination. Åkte från Maurepas till PBP-starten i morse för cykelkontroll och incheckning via vackra vägar, cirkus 28 km. Första konstaterandet är att det kryllar av randonneurer i Maurepas, men inte längs den vackra vägen. Andra konstaterandet var att det gick trögt benen de kändes allt annat än pigga. Till mitt försvar var att det var direkt efter frukost och det var rejält kuperat. Vid cykelparkeringen vid PBP la frugan märke till att hjulet inte rullade när jag ledde cykeln. Efter det så har vi meckat för att få hjulet gå fritt ifrån broms och skärm. Rejält lurigt för när man puttar bromsen rätt så hamnar skärmen fel då de sitter på samma skruv. Nu tror vi att vi äntligen fått det rätt. Bilden visar problemstället. Vi har dock vart på andra fästpunker också i vårat skruvande. Är något visst med att meka in på småtimmarna. Planen är att det funkar imorgon annars så kastar vi bakskärmen i Seine funkar inte det så ....

Bilagor

• 20190817_215835.jpg
    20190817_215835.jpg
    238.8 KB · Besök: 69
PBP 2019
Jag hade liknande problem när jag övervägde köra med skärm. Tog en rundfil och sliprondell, gick lös på bromsen och sen hade jag de där millimetrarna för att skärmen skulle sitta fint. Sparade några gram också!

PBP 2019
uandt sa:
Jag hade liknande problem när jag övervägde köra med skärm. Tog en rundfil och sliprondell, gick lös på bromsen och sen hade jag de där millimetrarna för att skärmen skulle sitta fint. Sparade några gram också!

Frågade frun om vi tagit med multiverktyget som vi brukar ha med oss som har en metall fil. Då PBP har cykelmeck och saft och bullar och säng för den som skulle bli trött vid varje kontroll så hade vi lämnat verktyget hemma. Annars så var det lösningsidé nummer 1.

PBP 2019
Grimpeur sa:
uandt sa:

Frågade frun om vi tagit med multiverktyget som vi brukar ha med oss som har en metall fil. Då PBP har cykelmeck och saft och bullar och säng för den som skulle bli trött vid varje kontroll så hade vi lämnat verktyget hemma. Annars så var det lösningsidé nummer 1.

Grattis du har faktist lyckat hitta ett helt legitimt skäl för varför döds skivor kan vara bra även på vägcyklar, men med tanke på vilka prövningar ni redan haft så är detta bra en glitch. Lycka till med trampandet.

PBP 2019
ooms sa:
NotReallyGunde sa:
NotReallyGunde sa:
Anders B har upptäckt att sista sträckan är justerad, har ingen dator och kan inte ladda hem GPX filen. Ngn annan som kan lyckas?

https://bikegpx.com/routes/3b4e14a7

Då har jag lärt mig ngt nytt och fixade filen.
Nu ner till yoghurten, fortfarande inget varmvatten
Vad ska du med yoghurt till när du redan fixat fil?
:-)
ja dumt man vill ju inte få mjölksyra i benen ????

PBP 2019
Det finns inga fegisar på PBP. Har man tagit sig dit har man redan visat att få saker kan stoppa ens framfart. Funderar man på om skärmar är bra kan man börja med att fundera på vad som händer om man blöter ner sina byxor med grusvatten och sedan cyklar 120 mil.

Tillbaka
Topp