Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det finns bättre kvalitet på insexnycklar och med hylsfattning så att man kan använda kraftigare draghandtag.Jag har försökt att hålla med rörtång precis intill vevarmen men det går inte. Till slut drar jag av insexnyckeln.
Pedalerna är fortfarande bra, maskinkullagrena fortfarande i nyskick. Det är min "gamla" 26" som skall få ett par vanliga pedaler. På nyare Time Atac är det 8mm och en sådan nyckel tål mer men 6 är klent...
Jag säger köp bättre verktyg
Önskar att det var lösningen. Jag har dragit sönder en hylsa från Kamasa och en från Wera. Skicka gärna förslag på vad som är bättre ?Det finns bättre kvalitet på insexnycklar
Som sagt så är det inte leksaksverktyg. Jag har med spärrskaft dragit av en hylsa från Kamasa och en från Wera. Nycklarna blir bara som polkagrisar och vrider sig.Börja med att skippa leksaksverktyg som IKEA-nycklar
1/2" spärrskaft med insexhylsa är det som gäller om man inte vill ha runddragna skallar.
Därav polygripen menade jag, om den ryms, hade du provat med rörtång på axeln?Tyvärr så är axeln helt rund så det finns ingen möjlighet att använda en 15-nyckel.
Kamasa är inte särskilt bra verktyg, prova Koken hylsa, eller Bondhus värsta insexnyckelsats.Som sagt så är det inte leksaksverktyg. Jag har med spärrskaft dragit av en hylsa från Kamasa och en från Wera. Nycklarna blir bara som polkagrisar och vrider sig.
Tyvärr så är axeln helt rund så det finns ingen möjlighet att använda en 15-nyckel.
En krafthylsa för all del men det är 6mm insex som är den svaga länken.
Skall testa med en mutterdragare som ger slag, kanske fungerar bättre.
Tyvärr så finns det ingen möjlighet, det silvriga skyddet runt lagret som syns på bilden roterat. Enda möjligheten är via insexskruven ?Därav polygripen menade jag
Kamasa är inte särskilt bra verktyg, prova Koken hylsa, eller Bondhus värsta insexnyckelsats.
Har ännu inte efter 18 år som mekaniker lyckats vrida sönder en sån här, och då har jag ändå förlängt dom vissa gånger.Tjena!
Håller inte Wera så håller inte Bondhus heller.
Mitt förslag är värme, mer värme och sen ännu mer värme.
Har ännu inte efter 18 år som mekaniker lyckats vrida sönder en sån här, och då har jag ändå förlängt dom vissa gånger.
![]()
Insexnyckelsats med kula | Wurth.se
Köp insexnyckelsats hos Würth. Vi har ett komplett sortiment av insexnycklar och insexnyckelsatser. Se hela vårt utbud och handla online. Snabb leverans.www.wurth.se
Den platta ytan vid det silvriga är väl gjort för fastnyckel eller missar jag något?
Ja! ?missar jag något?
Tyvärr så finns det ingen möjlighet, det silvriga skyddet runt lagret som syns på bilden roterat. Enda möjligheten är via insexskruven ?
Har inte provat weras insexnycklar (min Bondhus är nog minst tio år gammal?), så kan inte uttala mig om kvaliteten på dem.Tjena!
Jag upplever att Wera och Bondhus ligger på ungefär samma nivå.
I detta fallet så måste man göra något mer än att bara skruva. Värme är det enklaste utan att förstöra något annat.
gör den sivriga ringen förresten någon nytta? kanske offra den..
det mesta talar tyvärr för att du drar åt fel håll..
Nej, finns inga skruvskallar. Det är en axel med insexurtag. Den håller för allt.Har du verkligen dragit sönder krafthylsor innan skruvskallen deformerades?!
Shimano?Det är imponerande kvalitet av Shimano
Ja, det är nog den enklaste lösningen. Om jag skall vara ärlig kommer pedalerna nog aldrig att användas igen, men det bär emot eftersom de fungerar utmärkt.Drill baby drill , fast då är ju pedalen rökt ?
Ja, jag har tvivlat själv. Ställde upp min 29" bredvid. Tro mig, den pedalen fick jag loss enkelt. Jag drar åt rätt håll ?det mesta talar tyvärr för att du drar åt fel håll..
I detta fallet så är det inte en skalle utan en axel som är skruvad i vevarmen. Att runddra den krävs ganska mycket eftersom den inte kan deformeras åt något håll annat än i djupet.själva insexfattningen går nog att runddra, i alla fall om verktyget slinter.
Är bilden på den skruvade insexnyckeln spegelvänd? Annars ser den ut som den deformerats när du dragit åt.Ja, jag har tvivlat själv. Ställde upp min 29" bredvid. Tro mig, den pedalen fick jag loss enkelt. Jag drar åt rätt håll ?