Det är klart att du får mest för pengarna genom att handla på nätet, MEN om det är en cykelartikel du bör köpa lokalt så är det skor. Att kunna prova och känna sig fram (troligen mha en kunnig säljare) till rätt sko som passar DIN fot. Denna service är ovärdelig och måste supportas (genom att handla lokalt).
Många butiker/kedjor erbjuder ju dessutom paketpris på pedaler i samband med skoköp.
Köpte mina första skor på det ovärdiga sättet, prova ut på Intersport och beställde på CRC, skämds arslet av mig varje gång jag besöker butiken...
Men som många skriver kan det bli svårt att hålla sig under 1000-ingen, kan du inte vänta en månad till och stötta din LBS? För att spara in lite så kan du ju beställa pedalerna på nätet (ex. från CRC) men du behöver inte köpa XT-pedalerna, dom billigare fungerar lika bra (bara vikt och utseende samt någon extra tätning på dom dyrare).
Skulle vilja påstå att för cykelupplevelsen med SPD-pedaler, sitter 90% av känslan i skon. Ska du då chansa på en bra storlek/modell?
// Larsa :)