Pendlardäck MTB

• Trådstartare Trådstartare AxO
  • Start datum Start datum
Pendlardäck MTB
Min 6åring kör Schwalbe Kojak på sin Cube 200.
Funkar grejt. Hon maler upp för en cat4-backe på sjuan. "Kolla va tajt mina jeans sitter över låren!"

Pendlardäck MTB
Hutchinson Top Slick i 1.0" var favoriten först, men de hade för liten luftkammare när jag började med cykelväska på pakethållare. Sen hade jag Geax Street Runner i 1.2". Bättre men inte bra. Hemskt besvärliga att få på. Nu har jag ett WTB 1.1" fram och ett Sport Contact 1.3 bak. Funkar bra.

Pendlardäck MTB
Köp en racer om du snöat in så på smalast möjliga däck... Men bredare däck sväljer ojämnheterna bättre = rullar bättre!

En mtb ska ha minst 50 mm, oavsett om det är slicks eller offroaddäck. Tycker jag. :)

Pendlardäck MTB
Använder Schwalbe Kojak 2.0"/50mm till min mtb pendlare.
Riktigt riktigt nöjd! Hade Continental tour ride 1.75" innan. Stor skillnad till det bättre.
Låt dig inte luras av det släta, mönster fria kojak däcket..
Snart 50mil med kojak på alla underlag utom is: 0 punka, 0 släpp i snäva kurvor.
Jag har inte heller drabbats av att föremål (glas, grus, sten) har fastnat i mina däck. Kör dem båda på ca 3.5 bar tryck.

Pendlardäck MTB
Tobias 74:a skrev:
-------------------------------------------------------
> Conti SpeedKing 26 X 2,2 rullar bra. Är bredare
> OCH lättare än Kojak 2,0 - vilket många verkar
> ha missat...

Är du säker på det? Continentals 2.4 är ju som Kendas 2.2. Och det finns ju fler aspekter än att däcken ska vara breda och lätta. Slitstyrka, rull, punkatålighet osv.

Pendlardäck MTB
Tobias 74:a skrev:
-------------------------------------------------------
> Bredare däck kräver bredare fälg.

Förhuden åkte tillbaka.

Tillbaka
Topp