Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Ja det blir 4130 CRMO budget! hahahhaa.
29" fram/bak, EBB, växelöra (just in case), stel Jones-gaffel,
skivfästen, pakethållarfästen fram/bak (just in case).
Åsså H-bars såklart.
Ja precis, det sägs att skivbromsar (huga vafan har hänt med mig?)
är obökigare att administrera med EBB än såg ett ENO-nav.
Jones tillhandahåller enligt Daner ett mycket trevlig EBB-kit.
Så vi får se, många bajskorvar blir det på 3 långa år.
Efter att ha sett =Davids Crescent här i förrgår insåg jag att det inte var snyggt med den lilla 39-klingan jag hade på min och nu sitter 53:an (Med minimal frigång till ramen...) där ihop med en 23:a bak, d v s 1:2,3. Mycket snyggare! Om inte knäna håller får jag väl ta flackare omvägar kring tokbackarna här. Nu ska bara klingan bak fixas så kedjehjulet går att ha på ytterplatsen på veven :)
Fixie i 15-graderslutningarna här är nog dock ingen bra idé...
Calle F skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter att ha sett =Davids Crescent här i förrgår
> insåg jag att det inte var snyggt med den lilla
> 39-klingan jag hade på min och nu sitter 53:an
> (Med minimal frigång till ramen...) där ihop med
> en 23:a bak, d v s 1:2,3. Mycket snyggare! Om inte
> knäna håller får jag väl ta flackare omvägar kring
> tokbackarna här. Nu ska bara klingan bak fixas så
> kedjehjulet går att ha på ytterplatsen på veven
> :)
>
> Fixie i 15-graderslutningarna här är nog dock
> ingen bra idé...
>
Före och efter bilder tack. Stor framklinga är snyggt.
/J
Så pass har jag förstått att det finns gott om singlespeed-anhängare här på Happy, men jag börjar få intrycket att det bara handlar om finåkning på asfalt. Hur många är det som kör MTB-SS?
bigmollo skrev:
> Före och efter bilder tack. Stor framklinga är
> snyggt.
Lovar att fixa det :)
En 53:a är stort. Så pass stort att frigången mot ramen monterat på innerplatsen på veven blir nån millimeter bara. Det verkar dock som om det räcker då vevarna och vevlagret (C-Record från mitten av 80-talet) är rätt styva och ramen håller emot bra, åtminstone för mina spagettiben. Jag snackade med Stygge-Roy om svetsning av klingor förut så det löser sig nog med kedjelinjen så klingan kan sitta på ytterplatsen på veven snart.
Dan skrev:
> Så pass har jag förstått att det finns gott om
> singlespeed-anhängare här på Happy, men jag börjar
> få intrycket att det bara handlar om finåkning på
> asfalt. Hur många är det som kör MTB-SS?
Jag hade gärna kört SS i terrängen men "min" terräng är nog lite för varierande för att det ska funka om jag ska kunna få ut nåt av det. Jag är liksom "lite" fast i granitträsket :) ( http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=408128 )
Nu sölar jag mycket riktigt "bara" omkring på asfalten med den SS:ifierade Eddy Merckx:en. Jag har nu nåt det stadiet att det börjar kännas realistiskt att rensa ramen på onödiga fästen och lägga riktig lack på den, plus att Biltema-pedalerna och det omfilade Shimano-bromshandtaget ska bytas mot ickeasiatiska prylar så den blir helt västerländsk. Är det möjligtvis nån som har förslag på lämpligt, gärna europeiskt, mtb-bromshandtag som klarar att modifieras till 25,4 mm?
Calle F skrev:
> Jag hade gärna kört SS i terrängen men "min"
> terräng är nog lite för varierande för att det ska
> funka om jag ska kunna få ut nåt av det. Jag är
> liksom "lite" fast i granitträsket :) ( )
Svaberg är ju det skojigaste av allt med stel SS. Precisionen är fantastisk. Okej, det blir inte snack om så mycket bombning, men att trixa runt i låg fart har ju sin charm det också.
Kul förresten att se att man inte är ensam på Orange!