kevlar skrev:
> Kan vi inte få söka i varandras profiler då? I
> så fall borde det ju vara lättare att söka på
> tex bor fältet.
Karta är vida överlägset fritextsök vad det gäller geografi, det är ju jättelätt att med hjälp av prickar på en karta hitta personer som bor "nära nog" en själv - grejen är just att "nära nog" är olika för olika personer och om man bor i tättbefolkade områden eller inte. Ju mindre tättbefolkat, desto troligare att man vill söka på alla orter runtomkring ens egen ort. Dessutom är inte en prick på karta så tvetydigt som ortsnamn kan vara, jag tror det finns åtminstone tre stycken Stockholm i Sverige t.ex. (jämtlands, skånes och stockholms län).
Därför tror jag det, för att det hela skall bli vettigt för alla, måste finnas möjligheter till bättre upplösning än län/kommun ifall man vill ha det. Bor man i stockholm börjar stadsdelarna bli intressant medan jag som på deltid bor i nyköping är rätt nöjd med att veta om någon bor inom fem mils närhet. Ännu mindre viktigt är exaktheten för mig som deltidsbo i usa, där är det fortfarande intressant om någon bor inom femtio eller hundra mils omkrets :)