Pitstop punkalagning.

Pitstop punkalagning.
vittoria-pit-stop-mtb-2-pack.jpeg

Någon som har några erfarenheter om denna mirakelprodukt? Förstår att den inte lagar allt för stora hål men är det värt att köpa och lägga i ryggsäcken?

Pitstop punkalagning.
Nästan alla punkor i skogen är ju på grund av genomslag, vilket oftast ger hål som är flera millimeter långa. Så där lär det inte fylla nån vettig funktion.

Pitstop punkalagning.
Lika bra att lägga en extra slang i ryggan då alltså:) Såg en hel del folk med dessa flaskor monterade på sadelstolpen på CV, så det är väl till den typ av cykling/punktering det kan fungera kanske.

Pitstop punkalagning.
Brukar ha en flaska av biltemas i ramväskan på min pendlarhybrid. Gör att jag kan ta mig hem eller till närmsta cykelhandlare för lagning. Men inte mycket mer.

Pitstop punkalagning.
Pitstop har faktiskt räddat mig vid mina 2 sista punkor så jag tagit mig hem! Fick en pappspik i ena däcket å en busktagg vid den 2:a punkan! Så dom funkar helt klart vid mindre hål

Pitstop punkalagning.
Tackar för era svar.
Ska prova och köpa en flaska för skojs skull, slang har jag alltid med ändå. Till snälla långlopp och pendling med relativt högt däcktryck bör det funka, och framför allt spara lite tid.

Tillbaka
Topp