Tja - hade samma strul med min FX innan omlackering. Min ram var målad i amerikanska flaggan o jag pallar inte sånt...
Ta isär;
1. Lossa på skruvarna på vaggans underdel.
2. Knacka ut axeln - tänk på att det finns en hylsa runtom axeln (sitter mellan axeln o vaggan), den ska inte knackas ut utan BARA axeln. Du kan försöka att stoppa något i vägen för kullagret på den sidan som axeln kommer ut igenom så att du inte skadar den. Jag använde en mutterhylsa i rätt storlek så att jag inte slog på hylsan över axeln.
3. När axeln är ute strippa vaggan från alla skruvar o hylsor.
4. Jag använde själva axeln för att vicka ut kullagren ur ramen - det är inte det bästa sättet men funkade för mig, vara bara försiktig o paja inte lagren eller axeln.
Stoppa tillbaka allt;
Samma ordning fast baklänges - för mig var det enklare att knacka in axeln o sätta dit hylsorna över den efter att den var på plats. Lägg delarna på något som inte pajjar lacken o använd en plast eller gummi hammare när du knackar. Maskera alla ställen där delar ska passas in - lacken bygger upp en hel del o det kan vara svårt att få in delarna senare, i värsta fall får du gängpaj o då är det inte kul.