Poc Trabec

Jonton

Ny medlem
Poc Trabec
Värt o köpa den? Finns ju tyvärr inte MIPS på den än, men såpass bra ska den väl vara ändå..
Den ser riktigt nice ut tycker jag, säkerligen bekväm också.

Poc Trabec
Förlåt grabbar.... Menade ju givetvis den nya "Tectal".. Blandningen mellan octal och Trabec!
Den finns i race, då är det spännen för googles på bakhuvudet!
Men som sagt inte MIPS!
Förlåt för felskrivningen!

Poc Trabec
Lillgammal sa:
Trabec är väl utgående modell som ersätts av Octal?

Stämmer, men sen blir ju inte sämre för det.

Jag har en Trabec och är helnöjd, men som andra påpekat, hjälm är ju väldigt individuellt när det kommer till det viktigaste dvs passform.

Edit: My bad, Trabec ersätts med Tectal som har samma huvudform men med den bättre ventilationen från Octal.

Senast ändrad:
Poc Trabec
Nja octal har funnits ett tag, men Trabec ersätts av "Tectal". Samma lufthål som octal osv..
Den finns inte i MIPS för POC säger att deras första generationens hjälmar släpps aldrig med MIPS, varför vet jag inte!

Poc Trabec
Misstänker att tråden egentligen ska handla om Tectal (den nya trailhjälmen)? Den finns ännu inte med MIPS, vilket Trabecen gör.

Tycker faktiskt att det är ganska dåligt av POC att vänta med att lansera Tectal med MIPS, särskilt om syftet är att konsumptionsbenägna personer först ska köpa vanliga versionen och därefter byta till MIPS när den släpps (obs, ren spekulation). Om de tror på MIPS-teknologin och menar allvar med att försöka ta fram så bra skydd som möjligt så borde Tectalen redan finnas med MIPS, för så svårt kan det inte vara att implementera.

Poc Trabec
Ja, just precis! Skrev fel igår, fick även min första cykel igår, så är precis as färsk på det här egentligen!
Men den ser nice ut, och har läst en hel del om saker och ting.
Och din spekulation håller jag med om, tror den stämmer faktiskt! ?

Tillbaka
Topp