Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Huggelito sa:Någon som har ett "fresh" perspective på hur navigeringen fungerar i V650? Lite sugen på den, men primära anledningen är att jag vill köra rutter på GPX från kompisars Strava etc. Fungerar den bra för "Live"-navigering när man är ute?
Tack
GustafH sa:Huggelito sa:Någon som har ett "fresh" perspective på hur navigeringen fungerar i V650? Lite sugen på den, men primära anledningen är att jag vill köra rutter på GPX från kompisars Strava etc. Fungerar den bra för "Live"-navigering när man är ute?
Tack
Jag kan tyvärr (fortfarande) inte väga in på hur själva navigeringen funkar, men det största problemet med det är att det inte går att bara ladda in en GPX och köra, utan det enda sättet är att antingen du eller nån du följer (alt. nån som har alla sina pass offentliga) har kört rutten innan och loggat den i Polar Flow. Så det är rätt omständligt ur den aspekten. Hur sen själva navigeringen är vet jag, som sagt, inte.
Fjällgeten sa:Polar har just släppt stöd för importerade gpx-filer. Skapar i flow och syncar över och den dyker upp som en rutt.
Har inte hunnit testa ännu.
Fjällgeten sa:Polar har just släppt stöd för importerade gpx-filer. Skapar i flow och syncar över och den dyker upp som en rutt.
Edarion sa:Fjällgeten sa:Polar har just släppt stöd för importerade gpx-filer. Skapar i flow och syncar över och den dyker upp som en rutt.
Låter nästan för bra för att vara sant... Polar själva då inget om att det var på gång för bara några veckor sedan. Nu är jag glad att jag avvaktade köp av garmin.
Recension önskas :)
Huggelito sa:Ok kan någon uploada foto på hur det ser ut när mab kör på rutt med navigering? :) too good to be true givet priset på v650...
Edarion sa:Nu blev jag ju riktigt sugen på en v650. Jag har därför lite fler frågor kring den...
Det står att batteritiden är 10 timmar, vilket inte räcker alla gånger. Speciellt inte på de längre breveterna, där jag verkligen behöver den :) Sitter ingången så det går ladda den under tiden man cyklar?
Jag har i dagsläget en polar m400 som jag köpte innan jag fastnade för cykling. Jag tycker dock om den och aktivitetsmätaren. hur fungerar det att kombinera enheterna i flow? Någon som testat att köra två polarprodukter samtidigt? Jag antar att det är lugnt med träningarna, men hur fungerar återhämtningsstatus och aktivitetsmätning när man kombinerar?
Om jag ska välja mellan denna för knappt 2000 :- eller en garmin edge 1000 för över det dubbla... Är det motiverat att ändå byta till garmin? Ska tilläggas att jag är helnöjd med polar egentligen, men edge1000 är en klart mer rätt anpassad produkt känns det som. Någon som kan hjälpa mig? :)
Edarion sa:Det enda jag skulle vilja veta nu är egentligen det som skrevs tidigare i tråden... Hur ser det ut när man är ute och cyklar med navigering? Men ett klipp på det känner jag är lite mycket att be om och jag hoppas helt enkelt något lägger upp en länk så småningom. Risken finns dock att jag beställer allt för snart och därför inte väntar in det. produkten har legat i kundkorg på lite olika webbutiken tidigare, men aldrig kommit till kassan ;)
GustafH sa:Edarion sa:Det enda jag skulle vilja veta nu är egentligen det som skrevs tidigare i tråden... Hur ser det ut när man är ute och cyklar med navigering? Men ett klipp på det känner jag är lite mycket att be om och jag hoppas helt enkelt något lägger upp en länk så småningom. Risken finns dock att jag beställer allt för snart och därför inte väntar in det. produkten har legat i kundkorg på lite olika webbutiken tidigare, men aldrig kommit till kassan ;)
Jag är ju också nyfiken men rutter har inte varit nåt för mig om jag inte kan göra dem själv och synka över dem, men nu kan jag det så jag har gjort en ner till stan imorrn bitti så jag filmar lite och slänger upp på tuben under dagen. Kan tipsa om att Evans Cycles har den för under 1900 kr med pulsmätare eller under 1600 utan. Dock är de fula och märker av om du har kollat på den eller lagt den i varukorgen innan (och höjer priset) så sätt webbläsaren i Incognito mode innan du surfar in där om du ska köpa den.
Edarion sa:Va? Menar du att om jag går in och lägger den i kundkorgen... Stänger av datorn och går in igen, så har de höjt priset till den gången? Det tycker jag faktiskt är så illa att jag avstår från köp.
Edarion sa:Hittade den och en hel del annat jag behöver på Rosebikes, så funderar på att beställa en av dem. Men jag har ingen erfarenhet av det företaget heller. Jag är alltid otroligt skeptisk till att handla för mer än några hundralappar när jag beställer från webhandlare jag inte använt tidigare. Nu är jag uppe en bit över 3000:-- Får se om jag kan vänta eller om jag drar iväg en beställning redan ikväll :)
Finns det erfarenheter här på forumet av rosebikes är det välkommet :)
Fjällgeten sa:Snart kommer dessutom front bike mount, dvs så att man monterar V650 framför styret.
Sen varför det tagit ett år...är ju en annan fråga?
Fjällgeten sa:Snart kommer dessutom front bike mount, dvs så att man monterar V650 framför styret.
GustafH sa:Fjällgeten sa:Snart kommer dessutom front bike mount, dvs så att man monterar V650 framför styret.
Verkar dock vara enkelt att modda så att den passar i Garmins såna fäste. Jag har inte testat, vad är fördelen med ett sånt fäste?
Fjällgeten sa:Snyggare, men framför allt ser du den utan att titta snett bakåt när du kör (dvs linjehoj)
Nog går det att modda, fast jag vill inte riskera att den ramlar av
GustafH sa:Ok, navigeringen var inte så mycket att filma egentligen. Det ser ut som på bilden nedan, ens röda plupp följer den färdiga rutten och kartan roterar så att framåt hela tiden är, ja, framåt. Väldigt smidigt och lätt att följa men inte direkt turn-by-turn. Definitivt en funktion jag kommer använda ofta.
Själva navigeringsvyn lägger sig sist (eller först, beroende på hur man ser det) i sid-rotationen så om jag swipar höger så kommer jag till min sista vy och swipar jag vänster kommer jag till min första.
GustafH sa:Ok, navigeringen var inte så mycket att filma egentligen. Det ser ut som på bilden nedan, ens röda plupp följer den färdiga rutten och kartan roterar så att framåt hela tiden är, ja, framåt. Väldigt smidigt och lätt att följa men inte direkt turn-by-turn. Definitivt en funktion jag kommer använda ofta.
Själva navigeringsvyn lägger sig sist (eller först, beroende på hur man ser det) i sid-rotationen så om jag swipar höger så kommer jag till min sista vy och swipar jag vänster kommer jag till min första.
Huggelito sa:Tack GustafH, men då är väll in princip "turn-by-turn"? Man kan ju göra en runda/importera från Strava och sen cykla med support om hur man ska svänga etc? Det är den funktionalitet jag är ute efter då jag tycker de är roligt att cykla på nya ställen och gärna rundor som folk rekommenderar som är fina, tycker dock de drar ned tempo och excitement att stanna och navigera hela tiden.