Polar vantage v3, Flipp eller flopp?

Bra reklam all idrottare har ett helvete med Polar och en support som är kass gå vidare och titta efter något annat .

Jag hade en Polar V800 för några år sedan.

Vid köp fanns det en ganska detaljerad tidslinje om vilka funktioner som skulle komma vid olika tidpunkter. Allt blev kraftigt försenat och vissa funktioner dök nog aldrig ens upp.

När den gav upp bytte jag till en Garmin 935. Lite orättvis jämförelse, då 395:an är en mycket modernare klocka. Men min upplevelse med Garmin har varit betydligt mer stabil än med Polar. Saker funkar som jag förväntar mig att de ska. Synkronisering fungerar smärtfritt. Jag har inte behövt vänta på en massa funktioner för att få en komplett klocka.

Sen har det väl hänt en hel del hos Polar sedan V800.

Jag hade en Polar V800 för några år sedan.

Vid köp fanns det en ganska detaljerad tidslinje om vilka funktioner som skulle komma vid olika tidpunkter. Allt blev kraftigt försenat och vissa funktioner dök nog aldrig ens upp.

När den gav upp bytte jag till en Garmin 935. Lite orättvis jämförelse, då 395:an är en mycket modernare klocka. Men min upplevelse med Garmin har varit betydligt mer stabil än med Polar. Saker funkar som jag förväntar mig att de ska. Synkronisering fungerar smärtfritt. Jag har inte behövt vänta på en massa funktioner för att få en komplett klocka.

Sen har det väl hänt en hel del hos Polar sedan V800.
Det märks att du alldrig har testat en cronos jag har haft både Garmin och Polar i det övre segmentet men behöver man det igentligen troligen inte för man betalar för funktioner som man inte ens använder.

Polar är ca 15 ggr mindre bolag än Garmin som i sin tur är ett pluttebolag jämfört med tex Apple. Deras nyare klockor funkar helt okej tycker jag. Jag hoppas nya klockan är bra så att Polar inte blir uppköpta av något kinesiskt bolag eller nåt sånt

Kör Gamin Edge 1040 på cykel och en del med Suunto vid vandring och sen haft Vantage V2 i övrigt men den har gått sönder och de har skickat nya...som....går sönder igen. Just nu väntar jag på reklamationsärende då jag skickade den till dem 11/9!!!! och inte ftt den åter.

Tillbaka
Topp