Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Örjan Lax sa:Crocko sa:rustas sa:VA!?
Jag ar en svensk gubbe, cykelgubbe boende i Italien sedan manga ar.
Men vad fan, jag blir radd nar jag laser dessa inlagg, framforallt "Crocko", men flera andra. Blev ni totalt indoktrinerade nar ni var barn, eller ar snutnojjan sa spridd?
Eller ar ni alla snutar?
En van cyklist,( dvs ingen javla tjanstemannamupp som borjade cykla nar det blev poppis och nar kxken borjade strejka), med mer an 30 ar pa vagarna, gor nog fan ratt!
Nar jag var ung och snygg och tokcyklade Sveavagen i Stockholm med sex olburkar i en pase pa styret, lag snuten bakom och matte hastigheten och hejjade i hogtalaren… " Kor hart grabben, bra hastighet pa en MTB" (46-12 i utvxl. ca 100 rpm… bara for er Crockosbollars information.
Skarp er for fan!
Kul att vinet fortfarande verkar vara gott i Italien, skål.
@Crocko; Du (med flera) verkar ofta tro att så fort man skriver lite "frispråkigt" så måste det vara alkohol inblandat. Är du nykter alkoholist?
Crocko sa:Örjan Lax sa:Crocko sa:rustas sa:VA!?
Jag ar en svensk gubbe, cykelgubbe boende i Italien sedan manga ar.
Men vad fan, jag blir radd nar jag laser dessa inlagg, framforallt "Crocko", men flera andra. Blev ni totalt indoktrinerade nar ni var barn, eller ar snutnojjan sa spridd?
Eller ar ni alla snutar?
En van cyklist,( dvs ingen javla tjanstemannamupp som borjade cykla nar det blev poppis och nar kxken borjade strejka), med mer an 30 ar pa vagarna, gor nog fan ratt!
Nar jag var ung och snygg och tokcyklade Sveavagen i Stockholm med sex olburkar i en pase pa styret, lag snuten bakom och matte hastigheten och hejjade i hogtalaren… " Kor hart grabben, bra hastighet pa en MTB" (46-12 i utvxl. ca 100 rpm… bara for er Crockosbollars information.
Skarp er for fan!
Kul att vinet fortfarande verkar vara gott i Italien, skål.
@Crocko; Du (med flera) verkar ofta tro att så fort man skriver lite "frispråkigt" så måste det vara alkohol inblandat. Är du nykter alkoholist?
Du liksom en del andra verkar tro att bara för att vi inte delar er humor så förstår vi den inte. Har glatt druckit etanolbaserade drycker i 35år och har både en vinkällare och en bar med några 100 liter starkare sorter, frågor på det?
Miss Lycka 2.0 sa:Kul att man hävdar Andreas Grass-fallet är prejudicerande. Han går ut till vänster för att stoppa omkörningen. Det varken går bra eller är så lyckat.
Så om polisen vinkar in mig för att ta ett nykterhetstest, så kan jag strunta i det och köra vidare eftersom jag inte druckit? Det är precis det du säger.Vdbforever sa:Än en gång måste jag påpeka att ni missar poängen. Där polisen ville att jag skulle cykla på cykelbanan får jag cykla på vägen. Poliserna i fråga kan inte den här lagen. Att jag inte stannar beror på just det. Poliserna är tydliga med det först och hittar, som tidigare nämnt, på andra anklagelser i efterhand. Anklagelser som jag har erkänt mig skyldig till!!
Skogling sa:Snuten sa:Förresten, TS?
Det betyder väl trådstartaren? Det är ju jag!
Sorry. Ändrat. Är du snut btw?
Spacekitty sa:Fortkörningen.
Ja, dom har slutat med Volvo Amazon också.Miss Lycka 2.0 sa:Har snuten slutat med Stoppspade?
Om jag inte är helt ute och cyklar så är detta första gången du skriver rakt ut att det är på en 50-sträcka.Vdbforever sa:Som jag skrivit så var det där jag får cykla på vägen, vid en 50-sträcka. De stannar mig precis innan det blir 30 utanför en skola.
Och jag föraktar inte polisen, som jag skrivit flera gånger, enbart AGERANDET av de två poliserna i fråga.
perzzon sa:Om jag inte är helt ute och cyklar så är detta första gången du skriver rakt ut att det är på en 50-sträcka.Vdbforever sa:Som jag skrivit så var det där jag får cykla på vägen, vid en 50-sträcka. De stannar mig precis innan det blir 30 utanför en skola.
Och jag föraktar inte polisen, som jag skrivit flera gånger, enbart AGERANDET av de två poliserna i fråga.
Det hade ju stoppat en HEL DEL krånglande tidigare i tråden om du sagt det direkt. Nu fick alla istället gissa vilket lagrum du tänkte att du lutade dig mot.
H. sa:Vidare ska man veta att poliser inte alltid har rätt, men ofta anser sig vara experter. De har med största säkerhet en avsevärd större juridisk allmänbildning än gemene man, men när det kommer till specialjuridik som tex berör cykling, är det inte säkert att en genomsnittlig polis har bättre koll på lagen som rör just cykling, än en cykelintresserad person.
ooms sa:Polisen uppmanar dig att cykla på cykelvägen (polismans order har företräde över trafikljus, skyltar och regler), du vägrar lyda. Polisen uppmanar dig att stanna, du vägrar lyda. Det som händer därefter är en följd av ovanstående.
Snuten sa:Skogling sa:Snuten sa:Förresten, TS?
Det betyder väl trådstartaren? Det är ju jag!
Sorry. Ändrat. Är du snut btw?
Ha ha, nej.
42Hz sa:Ja, varför ifrågasätter igen att polisen tutar och hytter med näven istället för att slå på blåljusen om de nu tycker att en olaglig handling ägt rum? Gör de så mot bilar också?
De kanske inte ville ta till onödigt kraftig åtgärd? Jag skulle uppskatta om de körde upp bredvid, tutade och pekade på cykelbanan, istf att dra på sirenerna så att jag skitit på mig.42Hz sa:Ja, varför ifrågasätter igen att polisen tutar och hytter med näven istället för att slå på blåljusen om de nu tycker att en olaglig handling ägt rum? Gör de så mot bilar också?
Du menar att det är bättre om poliserna beter sig som en random roadrage-ärketyp än som en polis?ooms sa:De kanske inte ville ta till onödigt kraftig åtgärd? Jag skulle uppskatta om de körde upp bredvid, tutade och pekade på cykelbanan, istf att dra på sirenerna så att jag skitit på mig.42Hz sa:Ja, varför ifrågasätter igen att polisen tutar och hytter med näven istället för att slå på blåljusen om de nu tycker att en olaglig handling ägt rum? Gör de så mot bilar också?
zanoii sa:Nej, det är bara att läsa ett par av alla de inlägg på cyklistbloggen som handlar om polisers oförmåga att förstå vilka regler som gäller vid cykelöverfart respektive cykelpassage. Många poliser har helt enkelt för dålig koll.
Jag vet inte om roadrage-ärketyperna åker runt i polisbilar, men kommer en polisbil och tutar/pekar skulle jag rätta mig, om det var random skåpbil kanske inte.H. sa:Du menar att det är bättre om poliserna beter sig som en random roadrage-ärketyp än som en polis?ooms sa:De kanske inte ville ta till onödigt kraftig åtgärd? Jag skulle uppskatta om de körde upp bredvid, tutade och pekade på cykelbanan, istf att dra på sirenerna så att jag skitit på mig.42Hz sa:Ja, varför ifrågasätter igen att polisen tutar och hytter med näven istället för att slå på blåljusen om de nu tycker att en olaglig handling ägt rum? Gör de så mot bilar också?
De hade tex kunnat köra om, sänkt farten och duttat till på blåljus/siren.
JesperA sa:https://www.google.com/maps/@55.660...4!1s3yBxoQp6XV9mH35duRfqew!2e0!7i13312!8i6656DarthVidar sa:Är det bra jag som är sugen på att veta hur denna o-psyklingsbara döds-cykelbanan ser ut?
Fast vem vet när Google körde där så hur beläggningen ser ut idag...
This ^^Raggamuffin sa:Vdbforever sa:Anledningen till att jag inte ville stanna var att den enda anledningen till att polisen ville att jag skulle stanna var för att de trodde att jag enligt lag var tvungen att cykla på cykelbanan.
Men om en polis vill att man ska stanna så stannar man - oavsett anledning. Man tar inte diskussionen i farten, det är ett recept på att misslyckas.
Resten lämnat åt sidan.
DarthVidar sa:JesperA sa:https://www.google.com/maps/@55.660...4!1s3yBxoQp6XV9mH35duRfqew!2e0!7i13312!8i6656DarthVidar sa:Är det bra jag som är sugen på att veta hur denna o-psyklingsbara döds-cykelbanan ser ut?
Haha, OK... Man måste ju vara extremsportare om man väljer den cykelbanan...
Eld sa:zanoii sa:Nej, det är bara att läsa ett par av alla de inlägg på cyklistbloggen som handlar om polisers oförmåga att förstå vilka regler som gäller vid cykelöverfart respektive cykelpassage. Många poliser har helt enkelt för dålig koll.
Det är inte bara poliser som har problem med det. Jag tror att en stor majoritet av både cyklister och bilister har problem med detta. Regelverket är alldeles för krångligt. Det är för lätt att göra fel och för svårt att göra rätt.
wukkaN sa:DarthVidar sa:JesperA sa:https://www.google.com/maps/@55.660...4!1s3yBxoQp6XV9mH35duRfqew!2e0!7i13312!8i6656DarthVidar sa:Är det bra jag som är sugen på att veta hur denna o-psyklingsbara döds-cykelbanan ser ut?
Haha, OK... Man måste ju vara extremsportare om man väljer den cykelbanan...
särskilt om du har medvind, ujjamej.
staine sa:Apropå trafik och tokar. Min fru dundrade nyss ur en hiss och höll därvid på att meja ner en stor gubbe som just gick förbi . När jag glodde surt på henne påstod hon att det var högerregel, gubben kom från vänster. Men då tyckte jag att han kom på huvudled. Vem har rätt egentligen?